شهر کرمان از فردا میزبان دومین جشنواره ملی نان است

کرمان_ شهردار کرمان گفت: دومین جشنواره ملی نان از فردا ٢۴ مهرماه به مدت ۴ روز در پارک مادر شهر کرمان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن تویسرکانی، عصر دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه برگزاری رویدادها و جشنواره‌هایی همچون جشنواره ملی نان نشان می‌دهد که شهر کرمان زنده است گفت: امیدواریم این رویداد فاخر به خوبی بیانگر موضوع و انعکاس دهنده فرهنگ مردم نجیب کرمان باشد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف علمی آموزشی و فرهنگی هنری مختلفی که در این جشنواره در نظر گرفته شده است گفت: در جشنواره ملی نان از نانواهای عزیزی که در دوران دفاع مقدس در پخت نان برای جبهه‌ها نقش داشتند همچون خانم زهرا اسدی چر یک پیر نانوا و افرادی که در ایام اربعین موکب داری و نانوایی دارند تقدیر می‌شود.

وی افزود: یک یادمان از شهدای نانوای دفاع مقدس نیز در ورودی این جشنواره برپا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار کرمان نیز در این نشست خبری با بیان اینکه این جشنواره با هدف ارتقای سلامت مردم برگزار می‌شود گفت: برگزاری این رویداد و معرفی کرمان به عنوان یک شهر فرهنگی که در آن فرهنگ و زندگی در جریان است ضرورت دارد و این رویدادها کرمان را از نقطه‌ای که در آن ایستاده است بالا می‌آورد.

سید مرتضی حسینی، افزود: امسال در جشنواره ملی نان ٢٧ استان کشور حضور فعال دارند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد ٨ شهرستان استان کرمان در این جشنواره حضور داشتند افزود: امسال تعداد ١۵ شهرستان استان کرمان در جشنواره حضور دارند و ما آشنایی با آئین‌ها و اقوام مختلف این شهرستان‌ها را در این جشنواره داریم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=54980

نظر خود را وارد کنید

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان