ساخت پارچه ای که می تواند از نور خورشید برای شارژ وسائل الکترونیکی استفاده کند

به نقل از تکنا:

پارچه هوشمند ساخته شده می تواند با کمک نور خورشید ، برق تولید کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان انگلیسی نوعی پارچه هوشمند ساخته اند که به راحتی می تواند از نور خورشید برای شارژ دستگاه ها استفاده کند.

محققان دانشگاه ناتینگهام از نوعی پارچه با ۱۲۰۰ سلول خورشیدی رونمایی کردند که قادر است با دریافت ۴۰۰ میلی وات انرژی الکتریکی از خورشید، از آن برای شارژ کردن ساعت های هوشمند ، گوشی ها و یا دیگر وسائل استفاده کند. حتی از این پارچه می توان لباس نیز تولید کرد.

دکتر رایلی، از محققان صنعت نساجی در این مورد می گوید: این پارچه می تواند نشان دهنده آینده منسوجات الکترونیکی باشد. تا کنون تنها افراد کمی به تولید برق از پوشاک یا منسوجات معتقد بودند.

پارچه تولید شده توسط این محققان همانند پارچه های معمولی است و می توان آن را مچاله مرد یا درون ماشین لباسشویی شست. اما در سطح زیرین آن شبکه ای متشکل از هزاران سلول کوچک فتوولتائیک قرار دارد. این سلول ها بسیار کوچک و غیر قابل تشخیص برای کاربر هستند. روی آنها نیز از یک پوشش رزین پلیمری ضد آب استفاده شده و با یک سیم کشی قوی همانند ماده تنفس پذیر متصل شده اند.

در حال حاضر نمونه اولیه این پارچه ساخته شده است. این محققان امیدوارند در آینده از این پارچه برای درست کردن لباس استفاده شود و یا در ساخت وسائلی مانند کوله پشتی مورد استفاده قرار بگیرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=37530

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان