ریباندینگ مو چیست و چه تفاوتی با کراتینه و صافی دارد؟

یکی از روش‌های مفید و کاربردی برای صافی و احیای مو، انجام ریباندینگ مو است که تفاوت‌هایی با صافی معمولی مو دارد. ریباندینگ باعث نرم و خوش حالت شدن موها می‌شود و مشکل وزی آن‌ها را از بین می‌برد. همچنین این روش مزیت‌های زیادی نسبت به سایر روش‌های صاف کردن مو دارد و ترجیح بسیاری از افراد، استفاده از این روش است.ما در این مقاله به این پرسش پاسخ می‌دهیم که ریباندینگ مو چیست و چه تفاوتی با کراتینه و صافی مو دارد؟ پس برای دریافت اطلاعات مناسب و کاربردی در این زمینه با ما همراه باشید.

راهنمای مطالعه نمایش
ریباندینگ مو چیست؟
ریباندینگ یکی از روش‌های صافی موها است که در این روش با استفاده از مواد شیمیایی خاص، بافت مو‌ها تغییر پیدا می‌کند و تغییراتی بر ظاهر موها اعمال می‌شود. فرآیند ریباندینگ به گونه‌ای است که مشکلات مختلف مو مانند بی‌حالتی موها از بین می‌رود و موها از حالت وز و مجعد به حالت نرم و صاف تبدیل می‌کند. بنابراین قطعاً انجام ریباندینگ مو تاثیر بسزایی بر زیبایی ظاهری دارد وشما را به موهای صاف و بدون مشکل می‌رساند.

ریباندینگ مو که روشی ژاپنی است از سال ۲۰۰۰ در نیویورک رواج پیدا کرد و به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد و مزایای زیاد، در سایر کشورها نیز محبوب و پر طرفدار شد. ریباندینگ مو معمولا برای افرادی صورت می‌گیرد که موهای آن‌ها آسیب دیده نباشند. برای مثال این روش برای کسانی که دارای موهای آسیب دیده در اثر رنگ و دکلره هستند جوابگویی مناسبی ندارد. ریباندینگ باید توسط آرایشگران حرفه‌ای و کاربلد انجام شود و همچنین مواد استفاده شده برای ریباندینگ نیز اصالت داشته و با کیفیت باشند.

بیشتر بخوانید: آسان‌ترین روش کراتینه مو در خانه!

مراحل ریباندینگ مو
مراحل انجام ریباندینگ مو
برای انجام ریباندینگ، آرایشگر حرفه‌ای مراحل خاصی را دنبال می‌کند تا موها کاملا صاف و درخشان شوند. در ادامه به فرآیند و مراحل انجام ریباندینگ می‌پردازیم.

مرحله اول: از بین بردن پیوند‌های کنونی مو
در اولین مرحله به منظور از بین رفتن چربی و آلودگی‌ها، موها شستشو داده می‌شوند و آرایشگر بافت مو را تشخیص می‌دهد تا خدمات مناسبی را مناسب با آن ارائه دهد. سپس آرایشگر موها را به قسمت‌های مختلف جدا می‌کند تا حجم موها برای دریافت و جذب مواد استفاده شده مناسب باشند و به خوبی نرم و صاف شوند.

در قدم بعد به همه دسته‌های جدا شده مو، کرم ریلکس‌کننده زده می‌شود و به مدت ۳۰ دقیقه بر روی موها باقی می‌ماند که این کرم به شکسته شدن کوتیکول مو منجر می‌شود. در وهله بعد موها در زیر دستگاه بخار قرار می‌گیرند و سپس دوباره موها آبکشی شده و خشک می‌شوند.

مرحله دوم: تشکیل پیوند‌های جدید مو
بعد از انجام اقدامات ذکر شده آرایشگر موها را به لوسیون کراتین آغشته کرده و به وسیله آن، پیوند‌های جدیدی برای مو به وجود می‌آورد. در گام بعدی موها را به محلول و مواد تثبیت‌کننده آغشته می‌کنند تا پیوندهای ایجاد شده از بین نروند و تثبیت شوند. این فرایند ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و سپس موها آبکشی و خشک می‌شوند.

مرحله سوم: فرم‌دهی موها
هنگامی که همه مراحل ذکر شده به دقت انجام شدند، شاهد موهای نرم و صاف و زیبا خواهید بود. در مرحله آخر، آرایشگر باتوجه به درخواست و سلیقه مشتری موها را فرم می‌دهد که تا مدت زیادی نیاز به فرم‌دهی مجدد نخواهید داشت.

تفاوت ریباندینگ مو با کراتینه
تفاوت ریباندینگ مو با کراتینه
روش‌های مختلفی برای صافی معمولی مو مانند کراتین وجود دارند که این روش‌ها نیز با استفاده از مواد مخصوص و فرایند منحصربه‌فرد خود انجام می‌‌گیرند. اما در هر یک از این روش‌ها پیوند مو دچار تغییر نمی‌شود و تنها با تاثیر بر کوتیکول مو باعث نرم‌ شدن آن‌ها می‌شوند. اما در روش ریباندینگ، پیوندهای مو گسسته شده و دچار تغییر می‌شوند و مجددا به وجود می‌آیند که این فرایند باعث نرم و صاف شدن بیشتر مو می‌شود.

یکی دیگر از تفاوت‌های ریباندینگ با صافی معمولی در مدت ماندگاری این روش است. ریباندینگ ماندگاری بیشتری دارد و تا زمان رشد موها دچار تغییر نمی‌شود. همچنین روش‌هایی مانند کراتین بر احیای موهای آسیب دیده اثرگذاری بیشتری دارند اما ریباندینگ تاثیر چندان مطلوبی بر موهای آسیب دیده نخواهد داشت.

علاوه‌براین بعد از انجام ریباندینگ به مراقب‌های زیادی نیاز نخواهد بود در صورتی که بعد از انجام روش‌هایی مانند کراتین باید از موها مراقبت زیادی کرد و از شامپوها و مواد مخصوصی برای آن‌ها استفاده کرد.

باتوجه به مراحل مختلفی که برای انجام ریباندینگ صورت می‌گیرد، فرایند انجام آن نیز طولانی‌تر از سایر روش‌های صافی معمولی خواهد بود. از دیگر تفاوت‌های ریباندینگ مو با سایر روش‌ها، هزینه بیشتر انجام ریباندینگ است، زیرا از مواد شیمایی مختلفی برای ریباندینگ مو استفاده می‌شود و ماندگاری بیشتری نیز دارد.

آموزش ببینید: دوره آموزش کراتینه و صافی مو

نتیجه‌گیری

یکی از عواملی که بر زیبایی ظاهری اثر زیادی دارد، موها هستند. قطعا داشتن موهای صاف و درخشان تاثیر بسزایی بر زیبایی فرد خواهند داشت. درصورتی که موهای وز و مجعد باعث اختلال در ظاهر و زیبایی می‌شوند. روش‌های مختلفی برای صافی و از بین بردن وزی موها وجود دارد که هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارد. یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن مشکلاتی مانندی وزی و بی‌حالتی موها، ریباندینگ مو است.

ریباندینگ توسط آرایشگران حرفه‌ای و با استفاده از مواد شیمیایی خاصی صورت می‌گیرد و تاثیر بسزایی بر صاف شدن موها دارد. در روش ریباندینگ با استفاده از مواد شیمیایی خاص، بافت مو‌ها تغییر پیدا می‌کند و پیوندهای طبیعی مو از یکدیگر گسسته می‌شوند و به حالتی جدید بازسازی می‌شوند. تفاوت‌هایی که ریباندینگ مو با سایر روش‌های صافی مو دارد این است که ریباندینگ هزینه و ماندگاری بیشتری دارد، پیوندهای مو را کاملا تغییر می‌دهد، برای موهای آسیب دیده مناسب نیست و نیاز به مراقبت خاصی ندارد.

ما در این مقاله به معرفی روش ریباندینگ مو و نحوه انجام آن و همچنین تفاوت‌هایی که با سایر روش‌های صافی معمولی دارد پرداختیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=21836

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان