راهنمای شستن تشک تخت در منزل با کمترین هزینه

تا به حال به شستن تشک تخت در خانه فکر کرده‌اید؟ برای از بین بردن آلودگی‌های تشک‌های بزرگ تخت‌ها چه کاری انجام می‌دهید؟ مراکز متعددی برای شست‌وشوی تشک‌های تخت یا خوشخواب‌ها وجود دارند اما با چند روش ساده بدون کمترین هزینه می‌توانید خودتان در خانه برای از بین بردن لکه‌ها اقدام کنید.

در این مقاله یک راهنمای کامل درباره شستن تشک تخت در منزل با کمترین هزینه در اختیارتان قرار می‌دهیم. بعد از مطالعه این مطلب دیگر نگران ایجاد لکه های مختلف روی تشک و ملحفه نخواهید بود.

شستن تشک تخت در خانه با بخارشوی و شوینده‌های شیمیایی

قبل از هر چیز توصیه می‌کنیم تشک خود را از فروشگاه کالای خواب معتبری تهیه کنید تا در صورت شستشوی مکرر، کیفیت اولیه‌اش را از دست ندهد. فردا برای شستن و پاک کردن لکه‌های روی تشک دیر است.

برخی از لکه‌ها به دلیل بافت تشک یا نوع مواد آلودگی، ماندگاری بالایی دارند و تا سال ها پاک نمی‌شوند. با توجه به این توضیحات همین امروز برای شستن تشک خود دست به کار شوید تا بهتر و سریع‌تر تمیز شود و بوی بدی برجای نماند.

برای شستن تشک تخت در منزل ابتدا روی تشک، آب داغ اسپری کرده یا با فاصله بخارشوی بکشید. بلافاصله روی آن، کمی مایع شوینده آنزیم‌دار اسپری کنید.

سپس با اسفنج زبر و یا مسواک، با حرکات دورانی روی تشک بکشید و مجددا آب داغ اسپری کنید. در نهایت اجازه دهید تشک در معرض هوای آزاد خشک شود یا از سشوار برای سریع‌تر خشک شدن آن استفاده کنید.

یک نکته مهم درباره نحوه شستن تشک فنردار، به هیچ عنوان تشک را زیر آب نگیرید؛ زیرا با این کار، فنرها زنگ می‌زنند و تشک شما تا مدت‌ها بوی ناخوشایندی خواهد داشت. به جای این کار، آب را اسپری کرده یا با فاصله زیاد از بخارشوی استفاده کنید.

شستن تشک تخت با آب و مواد طبیعی؛ چگونه بدون شوینده تشک را بشوییم؟

اگر تشک شما به لکه خاصی آلوده شده است، از مواد طبیعی برای پاک کردن آن استفاده کنید. به طور خلاصه، بسته به نوع آلودگی باید مواد خاصی را به کار بگیرید. در قسمت‌های بعدی مواد مورد نیاز و نحوه استفاده از آن‌ها را برای تمیز کردن تشک و روتختی دخترانه ارزان یا گران‌قیمت شما توضیح می‌دهیم.

چگونه لکه خون را از تشک پاک کنیم؟

یک بطری اسپری را پر از هیدروژن پراکساید ۳ درصد کرده و روی لکه خون اسپری کنید. حوله تمیزی روی لکه بکشید و مجددا هیدروژن پراکساید را اسپری کنید. تا جایی این کار را تکرار کنید که لکه خون کاملا پاک شود. اگر هیدروژن پراکساید نداشتید، جوش شیرین را به روشی که در قسمت بعد توضیح می‌دهیم، امتحان کنید.

شستن تشک تخت

برای از بین بردن بوی بد تشک خوشخواب چه کنیم؟

برای از بین بردن بوی بد از روی تشک مسافرتی یا تشک پنبه‌ای تخت‌تان، یک لیوان جوش شیرین را با چند قطره روغن اسطوخدوس مخلوط کنید تا بوی تند جوش شیرین، با این روغن خوشبو گرفته شود. سپس مخلوط را در یک صافی بریزید.

جوش شیرین معطر را به طور یکنواخت روی کل تشک بپاشید و نیم ساعت صبر کنید. سپس جوش شیرین‌های روی تخت را جاروبرقی بکشید. اگر همچنان تشک بوی بدی داشت، مجددا این کار را تکرار کنید.

چگونه لکه های زرد را از روی تشک تخت پاک کنیم؟

برای از بین بردن لکه زرد روی تشک تخت یک لیوان هیدروژن پراکساید ۳ درصد، ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین و فقط یک قطره مایع ظرفشویی را ترکیب کنید. مخلوط را آن قدر هم بزنید تا جوش شیرین کاملا حل شود و ترکیب یکنواختی به دست آید.

محلول را در یک بطری اسپری بریزید و کل لکه زرد را به آن آغشته کنید. حداقل یک ساعت صبر کنید تا تشک کاملا خشک شود. اگر عجله دارید، از باد سرد سشوار برای خشک کردن تشک استفاده کنید.

بهترین راهکار: استفاده از انواع محافظ تشک ضد لک برای پیشگیری از آلودگی تشک

با وجود همه راهکارهایی که توضیح دادیم، شستن تشک تخت در منزل نسبتا وقت‌گیر است و دردسرهای خاص خودش را دارد. ضمن اینکه ممکن است با هیچ کدام از روش‌های خانگی تشک تخت شما کاملا تمیز نشود و بوی بد آن تا مدت‌ها برجای بماند. از طرفی با در نظر داشتن قیمت شستشوی تشک تخت، مراجعه ماهانه به قالیشویی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

بهترین راه این است که از محافظ تشک ضد لک استفاده کنید. تشک‌های محافظ کاملا ضد آب هستند و بنابراین با وجود محافظ، هیچ لکه‌ای روی تشک به جا نمی‌ماند. ضمن اینکه محافظ‌ تشک امکان گردش هوا دارد و به این ترتیب، دیگر خبری از تعریق‌های شبانه و لکه‌های عرق آزاردهنده روی تشک نخواهد بود.

شستن تشک تخت

خرید اینترنتی انواع تشک و محافظ تشک از صفاهوم

در این مقاله به آموزش روش‌های مختلف شستن تشک تخت در خانه پرداختیم و در نهایت توضیح دادیم چرا خرید محافظ تشک، بهترین راه برای حفظ سلامت و پاکیزگی تشک شماست. فروشگاه اینترنتی کالای خواب، حمام و جهیزیه صفاهوم با بیش از ۸۰ سال سابقه به طور تخصصی کالاهای منزل را عرضه می‌کند.

تیم صفاهوم از افراد بسیار باتجربه و متخصص در زمینه منسوجات خانگی مانند کالای خواب و حمام، لوازم خانه و آشپزخانه و جهیزیه عروس تشکیل شده است.

شما می‌توانید تشک و محافظ تشک مورد نظرتان را با کیفیت بالا و قیمت مناسب، از وب‌سایت این فروشگاه به نشانی safahome.com سفارش دهید یا به یکی از سه شعبه حضوری فروشگاه صفاهوم در اصفهان مراجعه کنید.

علاوه‌بر این، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های واتس اپ: ۰۹۲۱۴۵۴۲۲۱۴ و ۰۹۱۳۴۲۵۸۰۲۷ و  تلفن ثابت ۰۳۱۳۲۲۳۰۱۹۶ تماس بگیرید.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=10542

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان