حواشی انتشار یک صوت در اصفهان چند ساعت مانده به انتخابات

اصفهان-در حالی که تنها چند ساعت تا شروع انتخابات مجلس دوازدهم فرصت باقی مانده و زمان قانونی تبلیغات نامزدها به پایان رسیده انتشار یک صوت التهاب جدیدی در فضای انتخاباتی اصفهان ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، از عصر امروز صوت یکی از ائمه جمعه موقت اصفهان با عنوان نظر نهایی آیت‌الله مهدوی دست به دست شده و با متنی واحد از مردم برای انتخابات یک لیست خاص در حوزه انتخابیه اصفهان، جرقویه، ورزنه، کوهپایه و هرند دعوت می‌کند.

این صوت و متن الصاق شده به آنکه از موج اطلاع‌رسانی ویژه‌اش مشخص است که اتاق فکر یکی از لیست‌های انتخاباتی این حربه را برای ساعات پایانی شب قبل از انتخابات نگه داشته تا فرصت رد یا تأیید آن وجود نداشته باشد در کمترین زمان انتشار گشترده‌ای یافته است.

در این پیام که همزمان در کانال‌های خبری استان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده ادعا می‌شود که آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی همانند چهار سال قبل این بار نیز از یک لیست مشخص حمایت می‌کند اما اینکه چگونه از یک صوت ۲۳ دقیقه‌ای که تکیه اصلی آن بر “لزوم حفظ اتحاد” و “پایبندی به قانون” است، اینگونه برداشت شده که مرجع اتحاد همان لیست و آدم‌ها تصمیم‌گیر لیست هستند، جای سوال دارد.
به هر ترتیب ساعتی پس از انتشار گسترده این صوت در شبکه‌های اجتماعی، دفتر آیت‌الله مهدوی در بیانیه‌ای ضمن رد چندین‌باره ادعای برخی درباره حمایت ایشان از فرد یا افرادی خاصی بر عدم امکان قانونی تعیین مصداق نامزدهای اصلح توسط ائمه جمعه تاکید و تصریح کرد:

“طبق ماده ۷۶ قانون اصلاحی ۱۴۰۲ انتخابات مجلس شورای اسلامی مبنی بر بی‌طرفی کامل ائمه جمعه‌ی دائم و موقت در انتخابات، ایشان از هر اقدام یا اعلام نظر به نفع یا به ضرر نامزدها، احزاب و گروه‌های سیاسی و مواضع آن‌ها معذور می‌باشند.

لازم به ذکر است؛ بیانات معظم له در پایان درس خارج (چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۹) در راستای پاسخ به برخی شبهات و سوالات درباره فعالیت انتخابات دوره قبلی بوده و تعمیم دادن آن به انتخابات فعلی و حمایت از فرد یا فهرست خاص، صحیح نمی‌باشد. شایسته است مردم شریف و متدین، ضمن حضور حداکثری با ملاک قراردادن شاخص‌های مورد تاکید رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، به انتخاب اصلح همت بگمارند.”

اگرچه اخلاق حکم می‌کرد کانال‌های باصطلاح خبری که صوت مذکور را با سفارش و هدایت برخی افراد منتشر کردند، بیانیه امام جمعه موقت اصفهان را نیز در پاسخ به آن منتشر کنند اما پشتوانه انتشار این بیانیه هزینه تبلیغات یک گروه خاص نیست!

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=22720

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان