حدیث روز – کسانی که ملک‌الموت با آنها از پدر مهربان‌تر است

به نقل از مجله اینترنتی شبره :

امام جعفر صادق علیه‏‎السلام – در پـاسخ بـه این پـرسش که آیـا مؤمن از جان کندن خود ناراحت مى‌‏شود-: نه، به خدا زمانى که فرشته مرگ (عزرائیل) براى ستاندن جانش مى‏‌آید  او بى ‏تابى مى‏‌کند. امّا عزرائیل به او مى‏‌گوید: اى دوست خدا، بى‏ تابى مکن؛ زیرا سوگند به آن که محمّد صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم را برانگیخت، من از پدر مهربانى که به بالینت بیاید، با تو خوش رفتارتر و مهربانترم. چشمت را باز کن و بنگر.
حضرت فرمود: رسول خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم و امیرمؤمنان و فاطمه و حسن و حسین و امامان از نسل آنها علیهم‏السلام، در برابرش نمایان مى‏‎شوند و به ‏او گفته مى‏‌شود: این رسول خدا و … رفیقان و همرهان تو هستند … در این هنگام، چیزى براى او خوشتر از این نیست که جان از بدنش جدا شود و به منادى بپیوندد.

متن حدیث:

الإمامُ الصّادقُ علیه‏‌السلام: لمّا سُئلَ: هل یُکرَهُ المؤمنُ على قَبضِ رُوحِهِ؟: لا و اللّه، إنّهُ إذا أتاهُ ملَکُ المَوتِ لقَبضِ رُوحهِ جَزِعَ عِندَ ذلکَ، فیَقولُ لَهُ ملَکُ المَوتِ: یا وَلیَّ اللّه لا تَجزَعْ، فوالّذی بَعَثَ محمّدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّملَأنا أبَرُّ بِکَ و أشفَقُ علَیکَ من والِدٍرَحیمٍ لو حَضَرَکَ، افتَحْ عَینَکَ فانظُرْ. قالَ: و یُمَثَّلُ لَهُ رسولُ اللّه صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم و أمیرُ المؤمنینَ و فاطمهُ و الحسنُ و الحسینُ و الأئمهُ من ذُرِّیتِهِم علیهم‏السلام فیقالُ لَهُ: هذا رسولُ اللّه و … رُفَقاؤکَ … فما شیءٌ أحَبَّ إلَیهِ مِنِ استِلالِ رُوحِهِ و اللُّحوقِ بالمُنادی.

 

 

منبع: «اصول کافی، جلد۳، صفحه۱۲۷ – منتخب میزان الحکمه،۵۲۰»

 

 

*حدیث روز – کارهایی که موجب می‌شود خدا و بندگانش دوستت داشته باشند

*حدیث روز – صلواتی که برای آن صدهزار حسنه نوشته می‌شود

*حدیث روز – چهار نشانه خوشبختی و چهار نشانه بدبختی در کلام پیامبر(ص)

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=32600

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان