تولید آجرهای دریایی با استفاده از نوعی جلبک برای ساخت و ساز روی آب

به نقل از تکنا:

یک شرکت کانادایی با کمک نوعی جلبک موفق به ساخت نوعی آجر دریایی شد که می تواند برای ساخت و ساز روی دریا مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آجرهای ساخته شده توسط این شرکت نسبت به بتن با محیط زیست سازگارتر بوده و طول عمر آنها نیز بیشتر است. شرکت سی بریک Seabrick آجرهایی از جنس جلبک ساخته است که می توان از آن برای ساخت سازه در دریا استفاده کرد. این آجرها نوید زندگی جدیدی روی آب خواهد بود

آجرهای ساخته شده توسط این شرکت مانند قطعات پلاستیک لگو می توانند به یکدیگر متصل شوند. درون این آجر از کتانجک دریایی استفاده میشود که نوعی جلبک دریایی بوده و باعث شناور ماندن آن میشود. این جلبک از دسته آغازیان است و بیشتر در مناطقی مانند اسکاتلند، نروژ و سواحل اقیانوس اطلس وجود دارد. در این آجر از ماده دیگری به نام خاک رس پلاژیک استفاده میشود. حدود ۳۸ درصد از کف اقیانوس ها از این ماده پوشانده شده است. ماده دیگر یک جلبک درشت قهوه ای است که وجود آن برای زیستگاه های محلی ایجاد مشکل می کند. این ماده به نام سارگاسوم معمولا توسط دولت ها و با صرف هزینه از آب دریا پاکسازی میشود. اما سی بریک از این ماده در ساخت آجر استفاده کرده و علاوه بر ایجاد منبع درآمد آب ها را نیز پاکسازی می کند.

اگر چه این فناوری برای استفاده هنوز به کار بیشتر نیاز دارد اما می تواند به زیرساخت ها در زیر دریا کمک کند. همچنین امکان پشتیبانی از پروژه های انرژی سبز دور از خط ساحل نیز حمایت خواهد کرد. شرکت سی بریک قصد دارد تا بجای استفاده از بتن و انتشار کربن، از آجرهای شناور استفاده کرده و تولید کربن را حذف کند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=37196

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان