تحویل ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان تا پایان سال‌

زنجان- مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: تاکنون ۲۰ هزار واحد مسکونی در این استان تخصیص پروژه شده‌اند که از این تعداد تا پایان امسال ۱۰ هزار واحد تحویل متقاضیان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر قزوینیان با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن بزرگ‌ترین طرح عمرانی در حال اجرا در کشور است، اظهار کرد: در مدت چهار سال، در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲و احد مسکونی در قالب ملکی، استیجاری، مسکن روستایی در استان زنجان تولید خواهد شد که از این تعداد، ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی است.

وی بیان کرد: سهم استان زنجان از برنامه چهار ساله و ساخت واحد مسکونی در بخش شهری در سه قالب خودمالکی، بازآفرینی شهری و حمایتی ساخته خواهد شد و برنامه تولید مسکن شهری در قالب بخش خصوصی (خودمالکی ۱۲ هزار و ۲۸ واحد مسکونی) مشخص شده و در محلات هدف بازآفرینی شهری نیز ۹۰۲۱ واحد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: سهم کل استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن شهری در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی تعیین شده است.

قزوینیان تاکید کرد: از این تعداد ۵۳۸۵ واحد در سایت کوی زیتون در غرب شهر زنجان و ۵۱۶۶ واحد هم در سایت کوی زنگان در شرق زنجان و تعداد محدودی هم در شهرستان‌های استان با تکمیل زیرساخت‌ها تحویل متقاضیان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان از اردیبهشت امسال تحویل تعدادی از واحدهای مسکونی در شرق و غرب براساس تعهدی که داده‌شده آغاز شده است و این رویه همچنان ادامه دارد، گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان از ۴۰ درصد تا ۱۰۰ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه تکمیل زیرساخت‌ها زمان‌بر است، ادامه داد: متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن و تحویل واحدها، پیگیر تکمیل هرچه سریع‌تر زیرساخت‌های آب، برق، گاز، فاضلاب و آسانسور هستیم.

قزوینیان با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن، کار بسیار سنگین و سختی است و تعداد پروژه‌ها زیاد است، اظهار کرد: مردم را درک می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد متقاضیان خیلی سریع در واحدهای مسکونی ساکن شوند.

وی با بیان اینکه حجم بالای کار و تحویل واحدها در اسرع وقت، تلاش نیروها را مضاعف کرده است، گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان نسبت به اجرای سریع پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار تاکید دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بیان کرد: تکمیل آورده متقاضیان و تزریق به‌موقع تسهیلات بانکی در اتمام طرح‌های نهضت ملی مسکن نقش مؤثری دارد. البته در کنار تسریع در اتمام پروژه‌ها به کیفیت آنها نیز توجه لازم می‌شود.

قزوینیان با تاکید بر اینکه تأمین زیرساخت‌ها متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و تحویل واحدها اجرا می‌شود، افزود: پیگیری لازم نسبت به تسریع در تأمین زیرساخت‌ها از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان انجام می‌شود. در این راستا، در بخش تأمین گاز به پروژه‌ها، وضعیت بهتر است و در بخش برق عقب‌ماندگی را شاهدیم و در بخش اجرای آب و فاضلاب نسبتاً پیش‌رو هستیم. البته تأمین زیرساخت‌ها، پروژه به پروژه متفاوت است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=44730

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان