بانک‌ها تسهیلات مورد نیاز جوانان را در اختیار آنها بگذارند

شیراز – امام جمعه شیراز گفت: سپرده‌های مردم و اعتبارات دولتی به صورت امانت نزد بانک‌ها است و بانک‌ها باید نسبت به ارایه تسهیلات به جوانان برای ازدواج و اشتغال همت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شیراز با بیان اینکه مساله تحکیم خانواده و ازدواج و جوانی جمعیت جزو سیاست‌های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی است گفت: ما در حدود ۱۴ میلیون جوان در سن ازدواج داریم و اگر غفلت کنیم سن این جوانان از سن اوج جوانی و نشاط می‌گذرد و نسلی که از آنها پا می‌گیرد نسل ضعیفی خواهد شد.

خطیب جمعه شیراز با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) نیز تاکید ویژه‌ای بر مساله ازدواج داشتند از بانک‌ها خواست اعطای تسهیلات ازدواج را تسریع ببخشند تا ایران قوی مدنظر رهبر معظم انقلاب محقق شود.

امام جمعه شیراز افزود: علاوه بر سپرده‌های مردمی پول دولت و اعتباراتی که در خصوص ازدواج به بانک‌ها تخصیص داده شده در اختیار بانک‌ها است و باید سریع‌تر نسبت به در اختیار قراردادن آن جهت حل مشکلات جوانان اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: علاوه بر اعطای تسهیلات باید فکری هم برای اشتغال پایدار جوانان کرد تا زمینه تشکیل یک خانواده و تحکیم آن محقق شود و در این زمینه می‌توان با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان گام‌های بزرگی برداشت.

آیت الله لطف الله دژکام گفت: تشکیل خانواده و شروع زندگی بدون همت و تلاش فردی محقق نمی‌شود اما دولت نیز وظایفی در این خصوص دارد و باید زمینه کاهش مشکلات اجتماعی و اقتصادی و افزایش امید به آینده در جامعه را فراهم کند.

آیت الله دژکام با مرور حوادث تاریخی سال ۵۷ به خصوص ۲۶ دی ماه و فرار شاه نیز گفت: در آن برهه شاه منفور همگان بود و خود نیز حتی بیان کرد که صدای مردم را شنیده است.

وی با تاکید بر اینکه باید تمام اهتمام مدیران بر افزایش مشارکت مردم قرار بگیرد گفت: هیچ مدیری حق استفاده از اختیارات خود و امکانات دولتی را برای تبلیغ نامزدهای انتخاباتی ندارد.

نماینده ولی فقیه در فارس در پایان گفت: باید در انتخابات پیش رو حضوری آگاهانه و مشارکت فعال داشته باشیم و نمایندگان نیز در مجلس باید به وعده‌های خود عمل کنند تا امید در جامعه افزایش یابد و مردم نسبت به مسائل پیرامونی خود حساس‌تر شوند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=15152

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان