بازگشت ۸۳ درصد کالاهای تملیکی به چرخه اقتصاد کشور

معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۸ درصد کالا استرداد و انهدام شد اما در سال‌جاری ۸۳ درصد کالاها به چرخه اقتصاد بازگشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید غلامی باغی، معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در گردهمایی سالانه مدیران ستادی و اجرایی سازمان اظهار کرد: در یک روز از فرسودگی یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان کالا جلوگیری شد و به چرخه مصرف باز گردانیده شد.

معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان این که ۴۸ برابر میانگین سه سال گذشته کالا به فروش رفته است افزود: در ۶ ماهه امسال نیز فرآیندها و نرخ‌ها مثبت است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۸ درصد کالا استرداد و انهدام شد اما در سال‌جاری ۸۳ درصد کالاها به چرخه اقتصاد بازگشته است و پویایی و حرکت را به وضوح می‌توان مشاهده و لمس کرد.

غلامی باغی گفت: تمرکز فروش کالای سازمان در ۵ استان متمرکز شده و با توجه به تمرکز تجارت خارجی در چند نقطه کشور طبیعی است.

معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه ۸۵ درصد واردات از ۵ استان کشور صورت می‌گیرد، تصریح کرد: به همین دلیل تعیین تکلیف و فروش سازمان به همین گونه است.

وی اظهار کرد: در حالی که در گذشته سالانه ۱۱ مورد مزایده برگزار می‌شده اما در حال حاضر بالای ۴۰ مزایده برگزار می‌شود.

معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان این که با روش‌های نوین ۱۱ مرحله حراج حضوری را به ۸۰۰ مرحله حراج نوین و الکترونیکی تبدیل کردیم، تاکید کرد: بیش از ۸۵ هزار نفر در این حراج‌ها مشارکت کردند در حالی که در گذشته این رقم حداکثر ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر بود و استان قم و تهران سرآمد برگزاری حراج بودند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۷ درصد فروش سازمان به صورت الکترونیکی است، افزود: ۳ درصد باقی‌مانده مربوط به کالاهای سریع‌الفساد و سریع الاشتعال و کالاهایی است که به نهادهای حمایتی مرتبط است و یا ممنوعیت فروش دارند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=54961

نظر خود را وارد کنید

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان