امسال ۹ میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی ارائه شده است

ایسنا/هرمزگان مدیرکل فنی و حرفه‌ای هرمزگان گفت: در ۱۰ ماهه اول سال‌جاری بیش از ۹ میلیون نفر ساعت آموزش به بیش از ۵۰ هزار نفر ارائه کرده است.

محمد بذرافشان، امروز (شانزدهم بهمن‌ماه)، در نشست خبری که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، ضمن بیان تبریک آغاز هفته دهه فجر، اظهار کرد: یکی از کارکردهای اصلی و مهارت، توسعه اشتغال و پایدارسازی اشتغال است. یعنی به نوعی نتیجه آن تامین معاش آبرومندانه است.

وی، با بیان این نکته که فنی و حرفه‌ای به صورت بالفعل، می‌تواند به توسعه انسانی استان هرمزگان کمک کند، عنوان کرد: اگرامروز همه‌گان به دنبال افزایش جمعیت جوان هستیم باید آگاه بود که مقدمه ازدواج، اشتغال است و مقدمه اشتغال نیز ارتقاء سطح مهارت‌ها است. یعنی وقتی اشتغال وجود داشته باشد، ازدواج و فرزندآوری افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای هرمزگان، نشاط و امید اجتماعی را از دیگر کارکردهای مهارت افزایی دانست و بیان کرد: در آموزش فنی و حرفه‌ای در قالب تقاضا محوری فعالیت می‌کند و به دو مقوله دانایی و توانایی اهمیت ویژه‌ای قائل است.

بذرافشان، با ذکر این نکته که هرمزگان در زمینه تحقق اهداف رتبه اول کشور را دارد، تصریح کرد: در ۱۰ ماهه اول سال‌جاری بیش از ۹ میلیون نفر ساعت آموزش به بیش از ۵۰ هزار نفر ارائه کرده است.

وی، با ذکر این نکته که بیش از ۳۵۰ آموزشگاه آزاد در زمینه‌های مختلف در حال فعالیت آموزشی هستند، خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ کارگاه دولتی برای ایجاد مهارت و پایدارسازی اشتغال در حال فعالیت در استان هرمزگان هستند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای هرمزگان، با بیان این نکته توجه به مهارت‌های دریامحور در دستور کار قرار دارد، تشریح کرد: تمام شهرستان‌های بندری هرمزگان از ظرفیت‌های آموزش دریاپایه استفاده خواهند کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=18859

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان