اقتباس ادبی در هنرهای نمایشی بسیار کمرنگ است

ایسنا/خوزستان یک کارگردان تئاتر با اشاره به بی‌رغبتی فعالان هنرهای نمایشی به اقتباس از متن‌های ادبی، گفت: امروزه اقتباس ادبی در حوزه هنرهای نمایشی بسیار کمرنگ است و وضعیت مطلوبی ندارد.

سیدصادق فاضلی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: کارگردان‌ها، نمایشنامه‌نویسان و هنرمندان جوان و تازه‌کار از اقتباس ادبی در تولیداتشان اقبال کمی دارند.

وی ادامه داد: بیشتر کارگردان‌ها سعی می‌کنند خود تالیف نمایشنامه را به عهده بگیرند و این در حالی‌ است که آثار تالیفی آن‌ها قطع به یقین به آثار ادبی بزرگ نخواهد رسید و به همین دلیل است که نمایشنامه بسیاری از کارهای اجرایی قوی نیستند.

او با تاکید بر بهره‌گیری فیلم‌سازان جوان از آثار ادبی، افزود: فیلم‌سازان جوان و تازه‌کار باید درک درست‌تری از ادبیات داشته باشند و به اقتباس از بزرگان ادبیات ایران و جهان روی آورند.

این کارگردان تئاتر بیان کرد: اقتباس ادبی در هنرهای نمایشی به هنرمندان، نمایشنامه‌نویسان و کارگردان‌های امروزی می‌تواند بهترین درس و آموزش را برای موفقیت در این حوزه بدهد.

فاضلی خاطرنشان کرد: برخی از آثار ادبی قابلیت اقتباس شدن دارند و برخی برای اقتباس در هنرهای نمایشی مناسب نیستند. یعنی اقتباس از آن‌ها بسیار دشوار است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=15516

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان