افزایش میزان ارجاعات به مقالات پژوهشگران دانشگاه شریف

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده دانشگاه صنعتی شریف ظهر امروز با حضور سید عباس موسوی رئیس دانشگاه صنعتی شریف و حسن حدادپور معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم سید حسن موسوی رئیس دانشگاه صنعتی شریف با تبریک هفته پژوهش گفت: در نهادی  به نام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستیم و باید در این نهاد به خوبی علم آموزش داده شود و پژوهش انجام شود. دانشگاه صنعتی شریف تلاش دارد در حوزه‌های آموزش، پژوهش و فناوری فعالیت داشته باشد و سرآمد باشد.

وی افزود: علاوه بر این سه اولویت بحث کارآفرینی نیز در دانشگاه‌ها اضافه شده و دانشگاه‌های نسل چهارم باید کارآفرین باشند و در حال حاضر در دانشگاه شریف مرکز نوآوری شریف را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم که ظهور و بروز این فعالیت‌هاست.

در ادامه این مراسم، حسن حدادپور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف گفت: در سال گذشته دانشگاه توانست به رشد همیشگی‌اش ادامه دهد و شاید می‌توانستیم بهتر از این هم باشیم. باید بتوانیم با تصمیمات درست و همت بیشتر جزو پژوهش‌گران سال آینده باشیم.

حدادپور افزود: در حوزه ارتباط با صنعت برای هشتمین سال متوالی به عنوان دانشگاه برتر شناخته شده‌ایم که نشان‌دهنده این است که دانشمندان در دانشگاه نسبت به حوزه صنعت و فناوری اهتمام ویژه‌ای دارند.

وی اضافه کرد: حجم و مبلغ قراردادها در ارتباط با صنعت صعودی بوده است و سال‌های گذشته به دنبال این بوده‌ایم که جهش زیادی داشته باشیم.

حدادپور گفت: در حوزه پژوهش بین پژوهش و ارتباط با صنعت طرحی به نام هاتف معرفی شد که ابتکاری بین دانشگاه و معاونت علمی انجام شده است که در این طرح بیش از ۱۴۰ طرح را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ضمانت کرده‌ایم تا به تولید محصول و کارآفرینی منجر شود که ۱۴ طرح در حال حاضر تبدیل به قرارداد شده است و اگر این طرح‌ها به نتایج خوبی برسند یک نوآوری در کل کشور اتفاق می‌افتد.

وی به رشد مقالات اشاره کرد و گفت: رشد مقالات از نظر تعداد قابل توجه نبوده ولی در هر صورت تعداد امسال تعداد ۲۱۰۰ مقاله به چاپ رسیده است. می‌توان گفت که تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه ۴۶۰ تا ۴۷۰ نفر است و حدود ۴.۵ تا ۵ مقاله بر نفر داریم که ۶۳ درصد رتبه Q۱ است.

معاون دانشگاه شریف اضافه کرد: طرحی در هیأت رئیسه دانشگاه مطرح شد که صحبت‌هایی هم با معاون اول رئیس جمهور صورت گرفت و قرار شد این طرح در یک بازه ۱۰ ساله گره‌ای از نظر رتبه‌بندی خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارتقا دهد. روز گذشته جلسه‌ای با سازمان برنامه و بودجه داشتیم که در این حوزه به جامپینگ برسیم و منابع و اعتبارات لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم داشته باشیم.

وی در پایان گفت: تعداد کل ارجاعات مقالات به همکاران سیر صعودی داشته که امسال ۹۹ هزار ارجاع داشتیم که در کانون توجه پژوهشگران دنیا قرار داریم و جایگاه‌مان نسبت به قبل بهبود پیدا می‌کند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=11646

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان