از ظرفیت میهمان بین المللی در عرصه شعر و مداحی بهره می بریم

دبیر کمیته رویدادهای اجلاس پیرغلامان و مداحان حسینی از رونمایی سرود ویژه پیرغلام در اجلاس پیرغلامان خبرداد و گفت: از ظرفیت آئین‌های مذهبی کرمان در افتتاحیه و اختتامیه استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسن میرامین محمدی دبیر کمیته رویدادهای اجلاس پیرغلامان و مداحان حسینی درباره جزئیات مراسم افتتاحیه و اختتامیه این رویداد در استان کرمان گفت: پیش بینی شده تا برنامه‌ها با بهترین شکل و کیفیت و با استفاده از ظرفیت‌های استانی صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: لذا تلاش داریم آئین‌های مذهبی و عزاداری خود استان کرمان را در افتتاحیه و اختتامیه مورد توجه قرار دهیم.

میرامین اظهار داشت: برای مراسم افتتاحیه علاوه بر مداحان پیشکسوت جوان کشور، مسئولین استان کرمان چون استاندار و بانوان شاخص مبلغ دینی و و اختتامیه پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما و حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی را نیز همراه داشته باشیم.

وی اظهار داشت: از ظرفیت میهمان بین المللی در عرصه شعر، نوحه و مداحی و مداحان ملی و استانی، پیرغلامان و جوانان مداح نیز در مراسم‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی درباره رونمایی از سرود ویژه پیرغلام نیز گفت: شاعر و نغمه سرای این سرود امیر طلاجوران است که در افتتاحیه این سرود رونمایی خواهد شد. افتتاح با معرفی سیزده پیرغلام استان کرمان و اختتامیه هم معرفی پیرغلامان برتر ملی وبین المللی همراه خواهد بود.

میرامین در پاسخ به این سوال که چه تمهیدی برای جلوگیری از گرمازدگی به دلیل موج شدید گرما در کشور صورت گرفته است، گفت: هر دو مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه پس از اذان مغرب و عشا برپا خواهد شد، ضمن اینکه فضا فراهم شده تا بیش از هفتصد میهمان در افتتاحیه بر مزار شهید قاسم سلیمانی و بیش از دو هزار نفر در حسینه بیت الزهرا برای اختتامیه حضور داشته باشند. پوشش رسانه‌ای نیز بیش از ۱۰ رسانه داخلی و بین المللی و برنامه زنده تلویزیونی صورت خواهد گرفت.

اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی به همت بسیج صداوسیما و با مشارکت استانداری کرمان نهم تا یازدهم مرداد ماه در این استان برگزار خواهد شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=43933

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان