از شنیدن ملودی‌های دهه نودی تا خوانندگی یک پزشک

پروژه‌های موسیقایی «باور نداشتم» با ملودی مسعود میرزایی دمابی و خوانندگی محمدعلی صالحی و «فریاد هجران» به آهنگسازی کیارش داودی و خوانندگی منصور جمعه زاده در قالب آلبوم‌های مجازی منتشر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، آلبوم موسیقی «فریاد هجران» به آهنگسازی کیارش داودی و خوانندگی منصور جمعه زاده و آلبوم موسیقی «باور نداشتم» به آهنگسازی مسعود میرزایی دمابی و خوانندگی محمدعلی صالحی طی روزهای گذشته در قالب نسخه دیجیتالی پیش روی مخاطبان قرار گرفتند.

«فریاد هجران»؛ شنیدن نواهایی که در دهه نود ساخته شدند

آلبوم «فریاد هجران» ساخته کیارش داودی و به خوانندگی منصور جمعه زاده در ژانر موسیقی کلاسیک ایرانی است که در سال ۱۳۹۵ ساخته شده و مراحل ضبط آن در سال ۱۳۹۸ به پایان رسیده است.

قطعات این آلبوم بر اساس اصول یک برنامه‌ کلاسیک در موسیقی ایرانی، در دستگاه همایون ساخته و طراحی و توسط گروه «هم نوازان وداد» نواخته شده است.

اشعار بهره گرفته شده در این مجموعه موسیقایی هم مشتمل بر آثار شاعران نامداری چون عراقی، خواجوی کرمانی و ابوسعید ابوالخیر است.

«پیش درآمد همایون»، «جان حزین»، «ضربی شوشتری»، «فریاد هجران»، ساز و آواز و تک نوازی بخش های مختلف این آلبوم را تشکیل می دهند.

از شنیدن ملودی‌های دهه نودی تا خوانندگی یک پزشک

«باورنداشتم»؛ خوانندگی های یک پزشک که موسیقی ایرانی دوست دارد

آلبوم «باور نداشتم» هم نام یکی دیگر از پروژه های تازه انتشار یافته در فرآیند فروش مجازی آثار موسیقایی کشورمان است که با نغمه پردازی و تنظیم مسعود میرزایی دمابی و صدای محمدعلی صالحی پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

مسعود میرزایی دمابی نوازنده سنتور، روح الله الله‌دادی نوازنده نی، امین میرزایی نوازنده کمانچه، سامان صادقیان نوازنده تار و سه تار و رابم، مصطفی هاشم زاده نوازنده تمبک، توحید وحید صدابردار و میکس و مسترینگ گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

«قصه من» با شعر فریدون مشیری، تک نوازی تار، آواز و سنتورنوازی روی شعر اوحدی مراغی، «باور نداشتم» با شعر فریدون مشیری و «گریه مینا» با شعر فریدون مشیری نیز اسامی قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند.

محمدعلی صالحی نیز از جمله هنرمندان عرصه موسیقی ایرانی است که پس از فراگیری مقدمات آواز و خوانندگی، در حوزه تمبک نوازی و اصول ریتم نیز به فراگیری اصول اولیه آنها مشغول شد.

از شنیدن ملودی‌های دهه نودی تا خوانندگی یک پزشک

این هنرمند اولین درس‌های آوازش را تحت نظر علیرضا افتخاری در هنرستان هنرهای زیبا شروع کرد و تا زمانی که هنرستان دایر بود به حضور در این مجموعه آموزشی ادامه داد. وی پس از تعطیلی هنرستان بود که به توصیه دوستانش نزد سیدرضا طباطبایی رفت و به عنوان شاگرد آوازی این هنرمند پیشکسوت به فراگیری آواز در مکتب اصفهان پرداخت.

حضور در کلاس‌های آموزشی هنرمندانی چون علی اصغر شاهزیدی، حمیدرضا نوربخش، علی جهاندار، ماریو تقدسی، حسن منصوری، حسن واعظ، سامان صادقیان، مسعود میرزایی، مجتبی عسگری و کوروش یوسفی دیگر فعالیت های این هنرمند محسوب می شود که پیشه او پزشکی است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=46885

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان