آمریکا مسئولیت حمله به الحشد الشعبی در بغداد را بر عهده گرفت

یک مقام وابسته به پنتاگون اعلام کرد که ابوتقوی فرمانده نجباء را هدف قرار دادیم، چون در حملات علیه نیروهای آمریکایی دست داشت.

به گزارش ایسنا، یک مقام نظامی آمریکا وابسته به پنتاگون حمله به مقر  الحشد الشعبی در عراق را که به شهادت دو تن از رزمندگان الحش منجر شده است، گردن گرفت و گفت که «ساعت ۱۲ظهر روز پنجشنبه به وقت بغداد، تدابیر لازم علیه ابوتقوی از فرماندهان جنبش نُجَباء اتخاذ کردیم».

این مقام نظامی آمریکا در توجیه حملات خود به مقر الحشد العشبی و شهادت این فرمانده برجسته الحشد مدعی شد که ابوتقوی در برنامه‌ریزی و اجرای حملات علیه نیروهای آمریکایی ست داشت.

وی که با الجزیره گفت‌وگو می‌کرد، افزود: حمله‌ هوایی که آمریکا در عراق اجرا کرده است، به کشته شدن یکی دیگر از اعضای جنبش نجباء منجر شد.

جنبش نجباء عراق اعلام کرد که «ابوتقوی السعیدی» فرمانده عملیات تیپ ۱۲ الحشدالشعبی و معاون او که ۲ نفر از فرماندهان جنبش به شمار می‌آیند، در حمله آمریکا به شهادت رسیدند.

در بیانیه نیروهای مسلح عراق همچنین آمده است که «مسئولیت این حمله غیرقابل توجیه علیه یک طرف امنیتی عراقی، برعهده نیروهای ائتلاف بین‌المللی است».

ریاست‌جمهوری و نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌هایی جداگانه، حمله روز پنجشنبه به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد را محکوم کرده و اعلام کردند که بغداد نسبت به ادامه تشدید تنش در منطقه هشدار می‌دهد و خواستار اولویت دادن به زبان گفت‌وگو و تفاهم و یافتن راه‌هایی برای پایان دادن به تنش‌ها و بحران‌ها بین همه طرف‌هاست.

کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق ضمن محکوم کردن حمله به مقر الحشد الشعبی در بغداد، «خواستار تشکیل جلسه اضطراری پارلمان برای بحث در مورد پیامدهای حمله اخیر و ارائه توصیه‌هایی برای حفظ جان مردم عراق، حفاظت از آن‌ها و اجتناب از به خطر انداختن حاکمیت کشور شد».

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=13809

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان