وزش تندباد در استان سمنان/ کیفیت هوا کمی بالاتر می‌رود

سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که استان سمنان طی روز جاری میزبان تندبادهای شدید خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که تلاقی دو جبهه هوای سرد شمالی و معتدل کویری از امروز یکشنبه در نقاط مختلف استان سمنان سبب وزش بادهای شدید و حتی تندبادها خواهد شد.

اوج وزش باد فردا دوشنبه و پس فردا سه شنبه خواهد بود و هواشناسی نیز نسبت به نسبت بیلبوردهای تبلیغاتی، پارک کردن خودروها زیر درختان کهن سال و خشک، تابلوها و داربست‌های فلزی و…. هشدار داده است.

وزش باد اما سبب کاهش آلاینده‌ها در غرب صنعتی به خصوص مرکز استان سمنان نیز خواهد شد و شاهد هستیم که کیفیت هوا کمی ارتقا پیدا می‌کند همچنین طبق اعلام سازمان هواشناسی بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌ها وزش باد بیشتر در ساعات بعد از ظهر و شب خواهد بود.

بارش در ارتفاعات

این وزش باد شدید در اقصی نقاط استان سمنان ادامه خواهد داشت تا در روزهای پایانی هفته شاهد ورود سامانه بارشی و ابرها به استان سمنان خواهیم بود سامانه‌ای که البته زمانی کوتاه در استان استقرار خواهد داشت و سبب بارش به خصوص در ارتفاعات می‌شود.

بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان سمنان امروز یکشنبه ۱۲ و سه درجه بالای صفر است و فردا به ۱۶ و چهار درجه بالای صفر افزایش پیدا خواهد کرد همچنین وزش باد فردا در مرکز استان سمنان تشدید و پس فردا هم به اوج خودش می‌رسد.

بیشینه و کمینه دمای هوای دامغان نیز برای امروز ۱۲ و چهار درجه بالای صفر اعلام شده است. دیار صد دروازه هم مانند سمنان از فردا کم کم میزبان وزش بادهای شدید خواهد بود و در روزهای پایانی هفته سامانه کم فشار بارشی فضای این شهرستان را ابری خواهد کرد.

تا پایان هفته جاری در استان سمنان بارش رخ نخواهد داد همانطور که در شاهرود چنین وضعیتی را باید متصور بود. آسمان امروز دیار شاهوار صاف است و بیشینه و کمینه دمای هوا ۱۱ و سه درجه بالای صفر گزارش شده است تنها تفاوت شاهرود با سمنان دامغان و گرمسار در این است که روند افزایش دمای هوا طی امروز فردا و پس فردا در شاهرود صدق نمی‌کند.

هوای شاهرود ۳ درجه سردتر می‌شود

هوا در شهرستان شاهرود دو الی سه درجه سردتر هم می‌شود همچنین شاهرودی‌ها از شامگاه دوشنبه و همچنین سه شنبه میزبان وزش تندبادهای شدید خواهند بود. در شهرستان میامی امروز شاهد وزش بادهای شدید خواهیم بود که بابت تلاقی هوای سرد شمال و شرق این شهرستان و مشخصاً منطقه کالپوش و هوای گرم و معتدل کویری است.

میامی بر خلاف دیگر شهرستان‌های استان سمنان از همین امروز شاهد وزش تندباد خواهد بود وزش بادها همچنین تا پایان این هفته قطع نخواهد شد و در تمام روزهای هفته شاهد این پدیده خواهیم بود.

در گرمسار امروز و فردا شاهد وزش باد شدید خواهیم بود بیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان برای امروز ۱۷ و ۹ درجه بالای صفر است و کم کم از شدت وزش باد در روزهای میانی هفته کاسته می‌شود.. گرمسار در روزهای پنجشنبه و جمعه میزبان جبهه هوای کم فشار است که احتمال افزایش ابر و بارش رگبار پراکنده باران در این شهرستان وجود دارد.

در نهایت باید گفت پدیده غالب آسمان استان سمنان برای امروز و فردا تا روز چهارشنبه وزش تند باد و بادهای شدید به خصوص در ساعات بعد از ظهر و شب خواهد بود همچنین در نقاطی مانند میامی از امروز تا آخر هفته بی وقفه شاهد وزش باد شدید هستیم.

در روزهای پایان هفته نیز شاهد ورود سامانه کم فشار بارشی به استان سمنان خواهیم بود سامانه‌ای که البته قدرت چندانی نداشته و ماندگاری بالایی هم ندارد و امکان دارد در ارتفاعات شمال استان شاهد رگبار باران باشیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=11870

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان