واکنش‌ها به توئیت جنجالی محمدرضا شهبازی درباره زنده یاد فردوس کاویانی ادامه دارد | رئیس صدا وسیما : با مجریان حاشیه‌ساز در فضای مجازی برخورد کرده‌ایم

به نقل از فیلم نیوز

توئیت عجیب محمدرضا شهبازی، مجری تلویزیون، درباره زرتشتی بودن زنده‌یاد فردوس کاویانی، چند روز اخیر اعتراض‌های گسترده‌ای در فضای مجازی به همراه داشته. این اعتراض‌ها باعث شده بالاخره پیمان جبلی، رئیس صداوسیما هم نسبت به این مسئله به صورت ضمنی واکنش نشان دهد و از توبیخ او صحبت به میان بیاورد.

به گزارش فیلم‌نیوز، این توئیت از همان لحظه انتشار با اعتراض‌های فراوانی روبه‌رو شد و اکثر معترضان از او خواستند تا به خاطر بی‌احترامی به دین زرتشت عذرخواهی کند. میزان اعتراض‌ها به قدری زیاد بود که بالاخره پیمان جبلی، رئیس صداوسیما هم بدون اشاره به نام او نسبت به این مسئله واکنش نشان داد. او در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: «با تعدادی از مجریانی که در فضای مجازی حاشیه‌سازی کرده‌اند، برخورد کرده‌ایم و تعدادی نیز توبیخ شده‌اند. برخی مجریان به ضوابط و قواعد وضع شده بی‌توجهی کردند که تذکر گرفتند.»

محمدرضا شهبازی، مجری پرحاشیه تلویزیون روز درگذشت زنده‌یاد فردوس کاویانی، در توئیتی نوشت: «فردوس کاویانی درگذشت. خدا رحمتش کنه. زردشتی بود اما ان‌شاءالله به خاطر لحظات خوشی که برای ما ساخت، امیرالمومنین با روی گشاده ازش استقبال کنه.»

اولین واکنش به این اظهارنظر توسط اسفندیار اختیاری، نماینده ایرانیان زرتشتی مجلس در مراسم تشییع فردوس کاویانی اتفاق افتاد. او در پاسخ به این توئیت گفت: «فردوس کاویانی یک ایرانی زرتشتی بود، اما هم نداشت.»

پس از او عطاالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت محمد خاتمی هم در توییتی نوشت: «زرتشتی بود اما! نداریم. اسلام آئین یهود و مسیحیت و زرتشت و صابئین را به رسمیت می‌شناسد و اهل نجات می‌داند و به کلمه سواء که توحید است فرا می‌خواند.»

پژمان بازغی رئیس انجمن بازیگران سینمای ایران به احترام زرتشتیان با پیراهن سفید در مراسم بدرقه پیکر زنده‌یاد فردوس کاویانی حاضر شد.

پژمان بازغی بازیگر و رئیس انجمن بازیگران سینمای ایران هم در مراسم بدرقه پیکر زنده‌یاد کاویانی به شکل غیر مستقیم به توییت شهبازی واکنش نشان داد و گفت :«به احترام زرتشتیان در مراسم خاکسپاری مرحوم کاویانی لباس سفید پوشیدم.»

پرویز پرستویی هم در صفحه اینستاگرامش به شهبازی توپید و خطاب به پیمان جبلی نوشت: «جناب آقای جبلی، برای شادی روح صدا و سیمای از دست رفته هم که شده، این آدم کوتوله‌های بی‌ادب و بی‌مزه رو بریزید بیرون و بیشتر از این تن صدا و سیما رو توی گور نلرزونید.»

محسن تنابنده هم با انتشار این شعر پروین اعتصامی به این مسئله واکنش نشان داد: «واعظی پرسید از فرزند خویش، هیچ میدانی مسلمانی به چیست، صدق و بی‌آزاری و خدمت به خلق، هم عبادت هم کلید معنویست. گفت زین معیار اندر شهر ما یک مسلمان هست آنهم ارمنی است.»

باید دید بعد از صحبت‌های پیمان جبلی، چه توبیخی در انتظار شهبازی خواهد بود؟ آیا درباره توئیت خود ابراز پشیمانی خواهد کرد یا خیر؟

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=14343

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان