منش‌ها و الگوهای زیست اربعینی در طول سال جریان داشته باشد

در دیدار رییس ستاد فرهنگی اربعین و رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، کلیات برنامه ها و اقدام های فرهنگی در اربعین گذشته ، بررسی شد.

دیدار رئیس ستاد فرهنگی اربعین و رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، با بررسی کلیات برنامه‌ها و اقدام‌های فرهنگی در اربعین گذشته، انجام شد.

همچنین بر ضرورت اقدام‌های مشترک و هماهنگ بین فعالان ایران و عراق در موسم اربعین، توسعه ارتباطات فرهنگی و علمی از فرصت اربعین مورد تأیید قرار گرفت.

در این دیدار که در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد انجام گرفت، حجت الاسلام احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی بعثه مقام معظم رهبری با ارائه گزارشی از اقدام‌های انجام گرفته در تدوین برنامه‌های فرهنگی و آموزش اربعین آینده، برگزاری سومین همایش در دانشگاه صنعتی فرات الاوسط را از اقدام‌های مهم پیش رو دانست که با کمک دانشگاه‌های عراق و ایران در اسفند برگزار خواهد شد.

احمدی از زحمات و تلاش‌های شایسته ستاد اربعین در عراق به ویژه زحمات مؤثر و تدابیر سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تقدیر کرد و حمایت بی شائبه شأن در اجرای برنامه‌های فرهنگی در موسم اربعین را پشتوانه ارزشمندی ذکر کرد و خواستار ادامه این حمایت معنوی شد.

منش‌ها و الگوهای زیست اربعینی در طول سال جریان داشته باشد

در این دیدار آقای آل کاظم با تشکر از اجرای برنامه‌های فرهنگی در اربعین، بر توسعه همکاری و هماهنگی با فعالان و گروه‌های عراقی تاکید کردند و حرکت بزرگ اربعین را نشانه کرامت حضرت سیدالشهدا علیه السلام دانسته و آن را عامل مهم در تحول نفوس دانست. سفیر جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت فرهنگ سازی استمرار منش و مشی و زیست اربعینی در جامعه توصیه کرد و گفت برای این امر مهم باید از اساتید و دانشگاه‌ها و علما کمک گرفت.

در این دیدار حجت الاسلام اباذری رایزن فرهنگی و رئیس ستاد فرهنگی اربعین و حجت الاسلام احمد سیاحی معاون فرهنگی و مسؤول ارتباطات کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حضور داشتند. گزارشی مکتوب از فعالیت‌ها و برنامه و اقدامات فرهنگی اربعین ۱۴۰۲ تقدیم سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=10675

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان