بررسی میزان رشد قیمت اجاره ویلا در کردان نسبت به سال گذشته

بررسی گزارشات رسیده از میزان اجاره بها ویلا در اطراف تهران در تابستان ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که قیمت‌ها به نسبت مرداد ۱۴۰۱ افزایش چشمگیری داشته است. بررسی قیمت اجاره‌بها بعضی ویلاها در پلتفرم‌های اجاره اقامتگاه حاکی از آن است که متوسط قیمت اجاره روزانه ویلا در مناطق تفریحی اطراف تهران و استان البرز تا بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است!

بیش از ۹۰ درصد ساکنان پایتخت و همچنین ساکنان استان البرز با منطقه کردان آشنایی دارند و از اهمیت ویلاهای مبله این محدوده باخبرند. طبق اطلاعات جمع آوری شده از گزارشات اقتصادی موجود پیرامون اجاره ملک در یک سال گذشته، به این نتیجه می‌رسیم که کردان به عنوان یک منطقه تفریحی و توریستی در نزدیکی استان تهران به نسبت مناطق توریستی دورتر از پایتخت، بیشترین میزان رشد قیمت اجاره ویلا را تجربه کرده است.

در این گزارش قرار است به بررسی میزان رشد قیمت اجاره ویلا در کردان به نسبت تابستان سال گذشته بپردازیم. در شرایط فعلی برای اجاره روزانه یک اتاق در کردان باید حداقل مبلغ ۶۵۰ هزار تومان را درنظر بگیرید. توجه کنید که این مبلغ برای اجاره یک واحد به صورت دربست نیست.

برای اطلاعات بیشتر پیرامون وضعیت اجاره‌بها ویلاها در کردان و میزان رشد قیمت‌ها در طول یک سال گذشته با ما همراه باشید.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت اجاره بها ویلا در کردان

با مراجعه به چند سایت اجاره ویلا مبله و بررسی واحدهای پیشنهادی بر روی این سایت‌ها متوجه شدیم که در حال حاضر می‌توان با پرداخت مبلغ ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به ازای یک شب در کردان یا روستاهای اطراف یک اتاق و یا یک سوئیت مستقل اجاره کرد.

قیمت اجاره ویلا در کردان با امکانات معمولی از ۷۵۰ هزار تومان شروع شده و این مبلغ تا سقف اجاره روزانه ۱۶ میلیون تومان هم ادامه دارد. یک ویلا تک‌خواب و استخر دار با ظرفیت چهار نفر در کردان را می‌توانید با ۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان اجاره کرد. این در صورتیست که برای اجاره یک واحد تریبلکس استخردار با ظرفیت حدودی ۲۰ تا ۲۵ نفر باید مبلغ ۱۵.۸۰۰.۰۰۰ به ازای هر شب را در نظر داشت.

هرچند که عواملی مانند تغییرات در بازار مسکن، تغییر قیمت مصالح، افزایش نرخ ارز و کاهش تمایل به سفرهای خارجی، تورم و افزایش هزینه‌های زندگی و … می‌توانند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بر تغییر و رشد قیمت اجاره واحدهای مبله در هر منطقه‌ای تاثیرگذار باشند؛ اما رشد قیمت اجاره ویلاها در کردان بیشتر از هرچیز به موقعیت مکانی، دسترسی، امکانات داخلی و متراژ واحد وابسته است.

میزان رشد قیمت اجاره ویلا در کردان

قیمت اجاره ویلاها در کردان

یک واحد ۱۲۰ متری دو خوابه با حیاط دربست در مرداد ۱۴۰۲ با پرداخت مبلغ ۱۵۵۰ هزار تومان با ظرفیت ۴ نفر قابل رزرو و اجاره روزانه است. مبلغ اجاره بها این واحد در مرداد سال گذشته ۹۵۰ هزار تومان بوده است.

اجاره بها یک ویلا دوبلکس سه خوابه با متراژ ۴۵۰ و ظرفیت پذیرش ۷ نفر در محدوده چهارباغ کردان در مرداد ۱۴۰۲ به ازای هر شب اقامت ۱۰ میلیون و پانصد تومان در نظر گرفته شده است که این مبلغ به نسبت اجاره بهای سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته است.

اجاره خانه ویلایی دوبلکس استخردار در کردان با متراژ ۳۵۰ متر و ظرفیت پذیرش ۸ نفر در تابستان امسال هفت میلیون تومان در نظر گرفته شده است که با توجه به قیمت اجاره بها مرداد ۱۴۰۱ با رشد ۱۳۶ درصدی افزایش یافته است. این واحد در تابستان گذشته با قیمت ۲۹۰۰ هزار تومان به ازای هر شب اجاره می‌شد.

با بررسی جدول زیر می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره نرخ اجاره ویلا با امکانات متفاوت در کردان به دست ‌آورید. در این جدول قیمت فعلی و میزان رشد قیمت‌ها در یک سال گذشته برای واحدهایی با متراژ و مشخصات متفاوت در محدوده‌ی کردان و روستاهای اطراف بررسی شده است.

موقعیت مکانی ویلا

مشخصات کلی

قیمت فعلی

قیمت سال گذشته

درصد رشد

کردان-ساوجبلاغ

یک اتاق با سرویس بهداشتی، بدون پارکینگ اختصاصی

۶۵۰۰۰۰

۴۳۰۰۰۰

۵۱%

کردان

۱ خوابه، پارکینگ

۷۵۰۰۰۰

۵۹۰۰۰۰

۲۵%

کردان-باغبان کلاچی

۱خوابه، حیاط و پارکینگ اختصاصی

۷۲۰۰۰۰

۵۰۰۰۰۰

۴۴%

کردان-لشگرآباد

۲خوابه، پارکینگ و حیاط اختصاصی، استخر روباز

۱۳۵۰۰۰۰

۹۵۰۰۰۰

۴۳%

کردان

۲خوابه، حیاط و پارکینگ، استخر سرپوشیده

۱۴۰۰۰۰۰

۱۲۰۰۰۰۰

۱۶%

کردان-کوهسار

۱خوابه، حیاط و پارکینگ+یک سوئیت در همکف

۱۹۹۰۰۰۰

۱۰۰۰۰۰۰

۹۹%

کردان

۲خوابه، پارکینگ اختصاصی، استخر و جکوزی

۳۵۰۰۰۰۰

۲۳۹۰۰۰۰

۴۶%

کردان-آغشت

۳ خوابه، پارکینگ اختصاصی، تریبلکس، استخر آبگرم

۶۰۰۰۰۰۰

۴۵۰۰۰۰۰

۳۵%

کردان

۳خوابه، پارکینگ و حیاط اختصاصی، استخر

۷۰۰۰۰۰۰

۲۹۰۰۰۰۰

۱۳۶%

با بررسی صورت گرفته در گزارش فوق می‌توان اظهار داشت نرخ اجاره ویلا در کردان به نسبت سال گذشته به طور میانگین از ۳۰ درصد و در بعضی موارد تا بیش از ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است؛ علاوه بر این می‌بینیم که ویلاها با متراژ بالاتر و امکانات قوی‌تر به نسبت ویلاهای معمولی بیشتر تحت تاثیر رشد قیمت‌ها قرار گرفته‌اند. البته باید توجه داشت که نرخ‌های ذکر شده در گزارش فوق نمی‌توانند میزان رشد قیمت اجاره ویلا در کل محدوده کردان را به طور دقیق پوشش ‌دهند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=10180

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان