چشم اندازی از «سینمای آزاد» در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران

گزیده‌ای از فیلم‌های جنبش «سینمای آزاد» همراه با جلسه گفتگو روز یکشنبه ۶ آبان ماه ساعت ۱۵ با همکاری فیلمخانه ملی ایران در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، گزیده‌ای از فیلم‌های جنبش «سینمای آزاد» همراه با جلسه گفتگو با همکاری فیلمخانه ملی ایران روز یکشنبه ۶ آبان ساعت ۱۵ در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

در بخش نمایش گزیده‌ای از فیلم‌های جنبش «سینمای آزاد» سه فیلم «رود زهر» به کارگردانی کیانوش عیاری به مدت ۳۲ دقیقه، «قاعده بازی» به کارگردانی داریوش عیاری به مدت ۲۸ دقیقه و «تعزیه» به کارگردانی طهماسب صلح‌جو به مدت ۱۵ دقیقه همراه با جلسه گفتگو در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران، به نمایش در می‌آید.

همچنین بعد از نمایش فیلم‌، کیانوش عیاری، داریوش عیاری، طهماسب صلح‌جو و هادی علی‌پناه منتقد و پژوهشگر در جلسه گفتگو درباره تاریخچه سینمای آزاد، فضای فیلمسازی آن دوره و دستاوردهای «سینمای آزاد» حضور خواهند داشت.

جنبش «سینمای آزاد» حرکتی بود در مسیر ارج نهادن به فیلم کوتاه؛ بخشی در واکنش به سینمای تجاری وقت و بخشی در تلاش برای جستجوی سینمایی تازه. دراین حرکت جوانان فیلمساز در شهرهای مختلف ایران شروع به ساختن فیلم‌های کوتاه ۸ میلی متری با موضوعات و ساختار متفاوت کردند و بسیاری از آنها بعد از پیروزی انقلاب وارد فضای حرفه‌ای سینما شدند.

جنبش «سینمای آزاد» ضمن پایه گذاری نخستین جشنواره‌های تخصصی فیلم کوتاه و انتشار کتاب‌ها و نشریات متعدد به فیلم کوتاه هویت بخشید و به آن به عنوان مدیومی برای جست‌وجو و کشف سینمای بهتر، اندیشمند و حساس به جامعه خود پیشنهاد داد.

علاقه مندان برای دیدن فیلم و حضور در جلسه نقد و بررسی می توانند یکشنبه ۶ آبان ساعت ۱۵، به خیابان کارگر شمالی، ضلع غربی پارک لاله، سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران، مراجعه کنند. ورود برای عموم علاقه مندان آزاد و رایگان است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=56556

نظر خود را وارد کنید

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان