دشمن به ثروت‌های خدادادی ایران چشم طمع دوخته است

قم- رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز دشمنان، علیه اسلام و انقلاب و تمامیت ارضی کشور برنامه‌های فراوانی طراحی کرده و چشم طمع به ثروت‌های خدادای این ملت دوخته است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری عصر چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی کشور اظهار کرد: نیروهایی که در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی و در روی سکوهای نفتی در آن گرمای طاقت فرسا تلاش می‌کنند، حقیقتاً به عنوان مجاهدان عرصه جهاد اقتصادی شناخته می‌شوند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: امروز دشمنان، علیه اسلام و انقلاب و تمامیت ارضی کشور برنامه‌های فراوانی طراحی کرده و چشم طمع به ثروت‌های خدادادی این ملت دوخته است.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: دشمنان سالیان سال این منابع را غارت می‌کرده‌اند، حال امروز برای آنها سخت و دشوار است که این صنعت به دست نیروهای متعهد و متخصص ما باشد، چون مستعمراتی که آن‌ها در گذشته داشتند و اکنون از آن محروم هستند.

امام جمعه قم اضافه کرد: اگر این انقلاب رخ نمی‌داد، دشمنان قطعاً سالیان متمادی، مهمان ناخوانده این کشور بودند و ثروت ملت را به یغما می‌بردند.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: یکی از کارهای مهمی که می‌توان در این عرصه انجام داد، توسعه اینگونه صنایع به صورت کوچک و بزرگ در سراسر کشور است تا زمینه اشتغال جوانان در استان‌های مختلف فراهم شود.

وی افزود: این نعمت نفت و گاز یک فرصت الهی به ملت ماست، چرا که بعضی کشورها حتی قطره‌ای نفت برای فروش ندارند، لذا بهترین کار، جلوگیری از خام فروشی این نعمت خدادادی، و ایجاد زمینه تولید محصولات مرتبط با این صنعت، در کشور است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برخی تنگناها در این عرصه اذعان کرد: علی رغم محدودیت‌هایی که نسبت به تأمین قطعات، ابزار و بعضاً فروش این محصولات برای شما وجود دارد، اما با همه این مشکلات باید خود را مقایسه کنیم با روزی که تنها ۲۰۰ هزار بشکه نفت می‌فروختیم و بین آنچه الان اتفاق افتاده است و در آن قرار داریم.

وی گفت: امیدواریم این کار ارزشمند، یعنی توسعه صنایع پتروشیمی محقق شده و موجب ارزآوری برای کشور بشود، به گونه‌ای که منجر به صادرات و حل مشکلات مردم باشد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: پایه اقتصاد ما نباید تنها متکی به فروش نفت باشد، چرا که عرصه‌های زیادی اعم از شیلات و کشاورزی و معادن در کشور هست که همه افراد باید به صحنه بیایند و این عرصه‌ها را توسعه داده و تولید محصولات را افزایش دهند که قطعاً برای کشور ارزآوری خواهند داشت.

امام جمعه قم یادآور شد: فعالیت عوامل صنعت پتروشیمی یک عمل جهادی عبادی است و علی رغم تهدید دشمن، به فضل الهی با اقتدار جمهوری اسلامی و تجربه جنگ ۸ ساله و فرامین مقام معظم رهبری، روز به روز شاهد پیشرفت کشور در این عرصه خواهیم بود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره عدم موفقیت صنعت خودروسازی در مقایسه با صنعت نفت و گاز خاطرنشان کرد: ما با کره جنوبی صنعت خودروسازی را شروع کردیم ولی پیشرفت آن‌ها در مقایسه با ما قابل قیاس نیست.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=56320

نظر خود را وارد کنید

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان