حضور مردم سنندج در مهمانی امت احمد(ص)

سنندج_ حضور گسترده مردم سنندج از شیعه و سنی در مهمانی امت احمد تجلی اتحاد و همدلی مردم این استان است.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: همزمان با مناسبت ولادت باسعادت حضرت محمد (ص) جشن بزرگ مهمانی «امت احمد» متفاوت‌ترین جشن سال در شهر سنندج آغاز شد.

در این جشن بیش از ۱۳۰ غرفه و موکب میزبان عاشقان پیامبر رحمت و مهربانی در شهر سنندج بودند.

استقبال و شور خانواده‌های سنندجی، جوانان و کودکان در این جشن بی‌سابقه بود، و فضای معنوی جشن را منورتر کرد. با اینکه این جشن سرو صدای زیادی برپا کرد و از همه جای استان غرفه‌داران و موکب‌ها برای حضور در آن و داشتن فرصت خدمت گذاری تلاش می‌کردند اما به دلیل محدودیت جا و مکان تنها تعداد ۱۳۰ غرفه فرصت خدمت‌گذاری یافتند.

در میان این غرفه‌ها هم خاصتا غرفه‌های مربوط به کودکان به وفور به چشم می‌خورد، از نقاشی گرفته تا پخش فیلم و نقاشی صورت، انجام کاردستی و سفالگری حتی برخی غرفه‌ها بسته‌های فرهنگی و کادوهای متناسب با کودکان را برای مراجعه کنندگان در نظر گرفته بودند.

امروز امت احمدی‌ها را نسل‌های مختلف تشکیل دادند، بزرگ و کوچک و زن و مرد، و کودکان که علم دار این صف طولانی از ارادت خالصانه بودند.
امت احمد جشنی برای تمام سنین

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: امت واقعی احمد (ص) جشنی است که برای تمام سنین طراحی شده و کودکان نیز در این جشن سهیم هستند.

حجت الاسلام برومند رازیانی گفت: برپایی غرفه‌های متعدد برای پذیرایی و خدمت رسانی به کودکان و برگزاری برنامه‌های شاد با حضور مجریان و شخصیت‌های عروسکی در جشن مهمانی امت احمد بیانگر توجه دست اندرکاران و برنامه ریزان این جشن به کودکان است.

از اصلی‌ترین حقوق کودکان سرگرمی و شادی و بازی است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان کردستان هم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین حقوق کودکان سرگرمی و شادی و بازی است و هدایت این مسیر به سوی تعلیم و تربیت دینی و قرآنی ارزشمند است.

حمیدرضا گوهری بیان کرد: شرکت دادن کودکان در مراسم‌های مختلف دینی و آئینی می‌تواند اثرات مثبتی به جا بگذارد و امروز در جشن امت احمد حضور کودکان چشم گیر است و پا به پای والدین خو در این جشن حضور دارند.

وی عنوان کرد: در غرفه کانون پرورش فکری کودکان استان کردستان که در مناسبت‌های مختلف دینی و آئینی و جشن‌ها و عزاداری‌ها همواره برای کودکان برنامه‌های متناسب در نظر دارد به یمن و برکت جشن امت احمد فعالیت‌های فرهنگی و هنری شامل نقاشی، کاردستی، و نقاشی صورت همراه با اهدایی جوایز برای کودکان در نظر گرفته شده است.

گوهری تصریح کرد: در این غرفه به تعداد مراجعه کنندگان کتاب‌های به عنوان هدیه هم در نظر گرفته شده تا کودکان را به مسیر کتابخوانی و فرهنگ مطالعه هم هدایت کرد.

نقاشی و گریم صورت کودکان با محوریت و موضوع فلسطین در مهمانی امت احمد

یکی از مسؤول غرفه‌های فرهنگی مستقر در جشن امت احمد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در غرفه فرهنگی ما کار نقاشی و گریم صورت برای بچه‌ها با محوریت و موضوع فلسطین و پیامبر اکرم انجام می‌شود.

ستاره دلشاد افزود: انجام اریگامی و نقاشی به تعداد کل مراجعین و اهدای هدیه و بسته فرهنگی به تعداد کل مراجعین از جمله لوازم التحریر و بادکنک، شکلات و کتابچه و غیره در این غرفه انجام می‌شود.

وی یادآور شد: کودکان یکی از مهمترین عضوهای جامعه هستند و باید ذهن آنها را پویا و دارای خلاقیت کرد.

دلشاد عنوان کرد: مسئله فقط تهاجم فرهنگی نیست، بلکه انتقال دانش دینی و قرآنی به نسل‌های آینده و دست به دست کردن پرچم اسلام از نسل‌های پیشین به آیندگان هم مهم است و باید بر همین مبنا کودکان قدم به قدم بد والدین خود در مراسم‌های دینی شرکت کنند.

مسؤول غرفه فرزندان رسول الله مستقر در پیاده راه فردوسی سنندج اذعان کرد: یکی از مهمترین کارهای فرهنگی علاوه بر توسعه فرهنگ و به روز سازی آن حفظ فرهنگ گذشته است که یک شکل حفظ و ترویج آن ترویج بین کودکان است و این رسالت والدین و دستگاه‌های فرهنگی و همه مردم است که کودکان را به سمت مسیر تعالی هدایت کنند.

باورهای دینی ما و راه زندگی فرزندمان در آیات نورانی و روح نواز قرآن نهفته است و باید برای تابش نور قرآن در قلب کودکان تمام تلاش خود را به کار برد و اینگونه اخلاق اسلامی در آنها نهادینه و سبک زندگی اسلامی را در پیش خواهند گرفت.

در خصوص تهاجم فرهنگی که نوک پیکان آن به سوی کودکان نشانه گرفته شده و هدف آن دوری از دین، قرآن، پیامبر و اهل بیت ایشان، و راه و رسم درست اسلامی است، اگر سهل انگاری شود و بی‌تفاوت برخورد کرد، در یک چشم برهم زدن و تنها با فاصله چند سال بی‌توجهی فرهنگ پوچ و توخالی غرب جایگزین فرهنگ غنی اسلامی می‌شود.

آینده کودکانمان دستخوش بازی کودکانه سیاسی بیگانگان است، و اگر امروز ما چشم خود را ببندیم و بی‌تفاوت عمل کنیم سنگ بنای غرب روی باورهای هزار ساله ما نهاده شده و دین رنگ می‌بازد.

جشن امت احمد یکی از گردهمایی‌های بی‌سابقه و بزرگ در کردستان است، یکی از جشن‌های چند صد هزار نفری که در لابه‌لای شلوغی آن کودکان از یاد نرفتند و کودکان هم در این جشن شرکت داده شدند.

مردم سنندج امروز همه و همه آمدند از کودک و خرد سال تا پیر زن و پیرمرد از بازاری و دست فروش تا کارمند و خانه دار همه آمدند تا در جشن رحمت شرکت کنند، اما حضور صدها کودکان زیباتر بود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=51591

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان