پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مراسم بزرگداشت آیت الله بهجت

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی به آیین بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی آیت‌الله بهجت نوشت: این مرد خدا در چشم دیگر مردان خدا بزرگ و دوست داشتنی بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی به آئین بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی آیت‌الله بهجت که در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد نوشت: آیت‌الله محمدتقی بهجت فومنی یکی از اعاظم علمی و بزرگان عرفانی و سالکان طریق الهی در روزگار ما بود که چه در دوره حیات و چه اکنون که از میان ما رخت بربسته و به ملکوت اعلی پیوسته، همواره نور حضور و وجودش مشعلی برای هدایت به سوی حضرت احدیت است و چه بسیارند از طبقات جامعه به ویژه جوانان که با دلدادگی از حوزه معرفتی وی خوشه‌ها چیده‌اند و همچنان وامدار عزت و عظمت و اخلاص و ایمان اویند.

این عالم بزرگ که تمام عمر خود را به تربیت شاگردان، تهذیب نفوس و توجه دادن عموم به ساحت مقدس امام زمان (عج) گذرانید و زندگی زاهدانه و عبادت عارفانه او در قلوب عاشقان مکتب علوی اثری عمیق داشت، مصداق کامل گفتار خداوند حکیم «و من یؤت الحکمه فقد اوتی خیراً کثیراً» بود.

پاکبازان وادی توحید و عبودیت و عاشقان کوی دوست که عمر خود را با مجاهدت‌های خالصانه در راه حضرت حق سپری می‌کنند، همواره مورد توجه شیفتگان معنویت و اخلاق و اخلاص‌اند. حیات آنان سراسر درس حکمت و شوریدگی و فقدانشان تأثر برانگیز و ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است. به راستی که اهل معرفت گوهرهایی ناب و بسیار نادرند که اختر تابناک وجودشان ملجأ و مأوای حیرت‌زدگان در مسیر بی‌انتهای حق و هدایتگر گمشدگان طریق معرفت است.

این مرد خدا در چشم دیگر مردان خدا بزرگ و دوست‌داشتنی و از چنان مقام شامخ و شاخص برخوردار بود که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از ایشان به معلم بزرگ اخلاق و عرفان و سرچشمه فیوضات معنوی بی‌پایان یاد کنند؛ عالمی ربانی که دل نورانی و مصفای پارسایش، آئینه روشن و صیقل یافته الهام الهی و کلام معطر او راهنمای اندیشه و عمل رهجویان و سالکان بود.

درگذشت چنین عالمانی فقدانی بس سترگ برای اهل فقه و معرفت و عرفان خواهد بود که سال‌ها باید بگذرد تا چشم ساکنان سرزمین خاک بار دیگر به دیدنشان روشن شود. برای ایشان رحمت و رضوان الهی، مغفرت واسعه و علو درجات از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم و برای فضلا و علمای اعلام طلاب و شاگردان و علاقه‌مندان به ویژه اهل بیت شریف آن والامقام صحت و سربلندی آرزومندم.

در پایان بر خود لازم می دانم از همه برنامه‌ریزان و دست اندرکاران این آئین روحانی سپاس و قدردانی نمایم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=51397

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان