حوزه‌های علمیه تعطیل‌بردار نیست/ تدوین نظام جامع تعلیم و تربیت

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور از تدوین نظام جامع تعلیم و تربیت خبر داد و گفت: حوزه‌های علمیه و تعلیم و تربیت تعطیل‌بردار نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل پیش از ظهر سه شنبه در آئین مشترک آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهرا (س) اظهار کرد: حوزه‌های علمیه و تعلیم و تربیت تعطیل‌بردار نیست اما روزهایی را برای توان و انرژی بیشتر به منظور تلاش بیشتر در نظر می‌گیرند.

وی افزود: آنچه که امروز درد گمشده بشریت دوره ماست مسأله تربیت است. تربیت در عصر حاضر متناسب با نیاز بشر باید لباس جدید بر تن کند. محتوا همان محتواست، اما نوع و روش گفتمان مفاهیم باید نو و قاعده مند شود.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران از جمله سنگربانان مقدم عرصه تعلیم و تربیت هستند که باید طبق مقتضیات روز نقش آفرین باشند.

حجت‌الاسلام فاضل تأکید کرد: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که تغییرات بسیار زود جابجا می‌شود و اتفاق می‌افتد اگر بخواهیم از این تغییرات فاصله بگیریم می‌بازیم، بنابراین در همه عرصه‌هایی که به ما واگذار شد باید مسئول باشیم.

وی از تدوین نظام جامع تعلیم و تربیت خبر داد و اظهار کرد: در این راستا درختواره گرایشی و دانشی حوزه‌های علمیه خواهران با حدود ۳۰۰ رشته و گرایش تائید و تصویب شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور به بیان گزارشی از فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت و افزود: در عرصه پژوهش تعدادی مجلات علمی تخصصی و علمی پژوهشی تأسیس شده که ماحصل تلاش و کوشش طلاب منتشر شود.

وی برگزاری میزگردها و کرسی‌های آزاداندیشی و استفاده از پایگاه استنادی اسلام را از دیگر تلاش‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران برشمرد.

حجت‌الاسلام فاضل گفت: ما در زمینه بهره مندی از همه خدماتی که شورای انقلاب فرهنگی ارائه می‌کند پیشرو هستیم تا بتوانیم تعلیم و تربیت را به روز کنیم.

وی با بیان اینکه در عرصه تبلیغ تلاش‌های زیادی صورت گرفته است، گفت: سفر اربعین فرصت خوبی برای کنشگری طلاب خواهر بود.

حجت‌الاسلام فاضل گفت: طرح تعالی اربعین از جمله فعالیت‌های نوظهور بود که به ثمر نشست. همچنین راه اندازی قرارگاه‌های فرهنگی در مدارس علمیه نیز مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: در عرصه ساماندهی هیأت‌های امنا در مدارس علمیه که پشتیبان مدارس علمیه هستند جلسات خوبی برگزار شد و برنامه ریزی و نظارت در این زمینه فعال است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تأکید کرد: در زمینه هوش مصنوعی تلاش‌های خوبی صورت می‌گیرد اما آهنگ پیشرفت در این عرصه ممکن است متناسب با شرایط روز نباشد.

وی به ظهور رساندن حکمرانی اسلامی را مهم دانست و گفت: بنیاد فقه باید از مدیریت درست و صحیح پشتیبانی کند و امیدواریم همه در این عرصه خودمان را به روز کنیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=51111

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان