همایش استانی شعر بومی مازندران برگزار شد

نور – همایش استانی شعر بومی مازندران با عنوان «دل پئی» با حضور شاعران و مسؤولان در نور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان آهنگر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران شامگاه چهارشنبه در همایش استانی شعر بومی مازندران با عنوان «دل پئی» به میزبانی شهرستان نور و در راستای دومین کنگره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان در بخش ویژه شهدای خدمت گفت: عوامل مختلفی برای ماندگاری یک نهضت وجود دارد که یکی از مهمترین آنها اخلاص و نیت اولیه آن نهضت و یا انقلاب است.

وی افزود: نهضت‌های زیادی در طول تاریخ شکل گرفته که دوام و طول عمری نداشتند اما نهضت عاشورا و قیام حضرت سیدالشهدا روز به روز در حال گسترش نه فقط در جهان اسلام بلکه فراتر از آن می‌باشد و مهمترین علت آن اخلاص حضرت اباعبدالله علیه السلام بود.

احسان آهنگر اضافه کرد: کسی که کارش را برای رضای خدا انجام دهد، خدا نیز وی را عزیز و ماندگار و جاویدان می‌کند و همانطور که می‌دانید و می‌بینید در طول تاریخ افراد زیادی آمدند و رفتند تا نور نهضت حسین را خاموش کنند اما نمی‌دانستند که در شهادت حضرت ابا عبدالله حرارتی است در قلوب مؤمنین که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انقلاب اسلامی گفت: شکل گیری انقلاب ما نیز به تاثی از نهضت و قیام عاشورا بود از همین رو از ابتدای شکل گیری تا سالیان سال پس از پیروزی، عده‌ای زیادی با جنگ اقتصادی، فرهنگی، نظامی و.. کوشیدند در عزم و اراده مردم و حمایت از انقلاب خدشه و خلل وارد کنند اما ایران و نظام اسلامی با وجود همه ضعف‌ها و کاستی‌هایی که غیرقابل انکار است، مقتدرانه با حضور و پشتیبانی همه جانبه مردم رو به جلو می‌رود.

آهنگر تصریح کرد: صحنه‌های باشکوه حضور مردم در تشییع و تدفین شهدای خدمت برگ زرین دیگری بود که مردم کشور برای تکریم شخصیت مجاهدان انقلابی که مخلصانه برای خدمت به خلق کوشیدند رقم زدند.

وی افزود: دلیل آنکه امروز قیام عاشورا زنده است، روایتگری اهل بیت پس از حضرت سیدالشهدا و واقعه عاشوراست که سینه به سینه نقل شده است.

وی گفت: انقلاب اسلامی با فرهنگ ایثار و شهادت عجین شده از همین رو شاهد تداوم بیش از پیش آن هستیم و امروز نیز وظیفه ماست تا در هر لباس و مسئولیتی دین خود را به شهدا ادا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر ابزار نافذ و جذاب هنر در انتقال آرمان‌های انقلاب و ادای دین به مجاهدان و شهدای تاریخ گفت: فرهنگ ایثار و شهادت بخشی از هویت ماست و باید این آرمان‌ها به شکل‌های مختلف برای نسل‌های جوان و نوجوان ما بازگو و تشریح شود که در این میان زیرک کسی است که از ظرفیت هنر استفاده کند.

وی اضافه کرد: زبان بومی و گویش دلنشین محلی مازندرانی ارزش و زیبایی کار را چند برابر می‌کند و برگزاری این رویداد هنری ارزشمند در شهرستان نور و خوانش شعر محلی شاعران در رثای شهدا فرصتی مغتنم برای شناخت و بهره گیری از هنر هنرمندان غنی استان در زمینه شعر بومی و ترویج این فرهنگ خواهد بود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=34937

نظر خود را وارد کنید

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان