۵ نکته اساسی در خرید مبلمان

به نقل از مجله اینترنتی شبره :

خرید مبلمان از آن تصمیم هایی است که شاید برای هر خانه ای و یا بهتر بگوییم هر فضایی، بسیار مهم و تاثیر گذار روی انتخاب بقیه آیتم هاست. در گذشته با توجه به یکسان بودن رنگ دیوارهای بیشتر خانه ها و پوشش کامل کف با فرش،  فرش اصلی ترین آیتم فضا محسوب می شد و این فرش بود که رنگ مبلمان و … را تعیین می کرد. ولی امروز با تنوع بالای رنگ کف و دیوارها و تنوع بالای سبک و طرح مبلمان سایر وسایل، شاید به نوعی مبلمان برای تعیین رنگ و سبک فضای نشیمن و پذیرایی اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

حالا برای خریدن مبلمان به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

  • سبک زندگی
  • نوع استفاده (مثلا استفاده روزمره برای نشیمن)
  • استفاده کننده(مثلا خانه ای که کودک دارد باید به فکر شستشو و تمیز کردن رویه مبل باشد)
  • ابعاد
  • سبک

سبک زندگی:

آیا شما یک خانواده پر جمعیت هستید که عادت دارید روی زمین غذا بخورید و روی زمین کنار هم فوتبال ببینید؟

یا یک خانواده کم جمعیت حدود میانسال که ترجیح می دهید مبل هایی کوتاه و نرم و کم تعداد داشته باشید؟

یا یک خانواده پر جمعیت هستید که بیشتر اوقات میهمانانی دارید که شب در خانه شما می مانند، پس همزمان به جای خواب بیشتری هم نیاز دارید.

می توان هزاران مثال زد ولی تا همینجا هم می بینید که چقدر انتخاب مبلمان می تواند برای هر کدام از این مثال ها متفاوت باشد. در مورد اول شما به یک نیم ست ساده و جمع و جور نیاز دارید تا بتوانید فضای باز بیشتری داشته باشید.

برای مورد دوم یک نیم ست ساده، تمام پارچه با پایه های کوتاه و دسته دار شاید انتخاب بهتری باشد و یا برای مورد سوم، حتمای یکی از مبل ها یک مبل تختخوابشو می تواند انتخب شود.

انتخاب و خرید مبلمان

نوع استفاده:

مبل خانگی عموما برای دو فضا تهیه می شود: فضای نشیمن و فضای پذیرایی. این به جز انتخاب های موردی است مثل زمانی که یک مبل یا صندلی راک برای جلوی شومینه می خریم یا یک مبل راحتی برای اتاق خواب و …

عموما مبل های پذیرایی برای میهمان ها هستند در نتیجه می توانند کمی رسمی تر، تعداد کمتر و حتی شاید نسبت به مبل نشیمن کمی ناراحتتر باشند! 🙂

در مقابل مبل نشیمن مورد استفاده هر روز قرار می گیرد و بیشتر در معرض کثیف شدن، ضربه و … است. پس انتظار می رود مبل هایی نرم تر، مقاوم تر، راحتتر و البته قابل شستشو انتخاب کنیم. در مواردی هم با توجه به فضای خانه فضای نشیمن و پذیرایی یکی است، که در ای حالت هم باید با توجه به سبک زندگی مبل را انتخاب کنیم که در بالا اشاره شد.

استفاده کننده:

بگذارید این مورد را هم با یک مثال پیش ببریم و بهترین مثال خانه هایی هستند که کودک دارند، مخصوصا کودکانی که تازه راه افتادن  و به همه جای خانه سر می زنند و همه چیز را ممکن است کثیف کنند و یا برگردانند. اینجاست که مبل های سنگین که به راحتی تکان نخورند و البته با پارچه قابل شستشو و بدون لبه های تیز و چوبی انتخاب خوبی برای چنین خانه ای خواهد بود.

 

ابعاد:

در مورد ابعاد باید توجه کنیم که دو مورد باید در نظر گرفته شود، اول ابعاد فضا و دوم ابعاد مبلمان. باید به تناسبات دقت کنیم. یک سالن پذیرایی ۳۰ متر مربعی نمی تواند همزمان یک نیم ست راحتی و یک ست کامل مبل استیل و معرق کاری شده را در خود جای بدهد و حتی اگر چنین شود هم با هیچ کدام از فضاها حریم تعریف شده و راحتی ندارند.

 

سبک:

می توان گفت سبک همان سلیقه شماست و مهم این است که سلیقه شما نتنها در یک جزء(مبلمان) خانه، بلکه در تمامی خانه به چشم بیاید. مثلا اگر همه خانه را سبک مینیمال و با حداقل جزییات و رنگ های خنثی انتخاب کرده اید، لزومی ندارد در میان مبل های کنده کاری شده و سلطنتی به دنبال مبل خود باید زیرا این انتخاب مانند وصله ای ناجور در خانه به چشم همه می آید و قطعا به زودی از انتخابتان پشیمان خواهید شد.

انتخاب و خرید مبلمان

 

با توجه به این نکات شاید فکر کنید که پس خرید مبلمان سخت تر از آن چیزی است که به نظر می آید. جواب این است همه بله و هم نه. فقط کافی است :

  • پیش از خرید چند نکته را یادداشت کنید تا موقع خرید هیجان زده نشوید و نیازهای اصلی خود را فراموش نکنید.
  • از فروشگاه های آنلاین غافل نشوید. شاید خیلی ها معتقد باشند باید برا خرید مبل حضوری اقدام کرد و پیش از خرید روی مبل نشست و … که خیل هم دور از ذهن نیست ولی فروشگاه های آنلاین می توانند با حداقل هزینه و وقت طیف وسیعی از برندها و مدل ها را به شما نشان بدهد. حتی برخی از آن ها مانند فروشگاه دکوراسیون داخلی سه کنج می تواند با کمک اپلیکیشن سه کنج به شما امکان چیدمان سه بعدی پیش از خرید را نیز بدهد.
  • از تکنولوژی استفاده کنید. امروزه تکنولوژی به همه چیز کمک می کند از درمان بیماری گرفته تا مجازی سازی و خرید از سوپر مارکت و …

یک تکنولوژی که به بحث ما بسیار نزدیک است فناوری واقعیت افزوده یا AR است که امکان دیدن یک محصول را در فضای واقعی به شما می دهد تا بتوانید به راحتی تجسمی بسیار واقعی از محصول در خانه داشته باشید. حتما برند معروف سوئدی ایکیا را می شناسید، این برند چنین اپلیکیشنی دارد و البته در ایران هم اپلیکیشن واقعیت افزوده چارکنج به زودی وارد بازار خواهد شد که قطعا به همه ما برای یک خرید راحت و با کیفیت کمک می کند.

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=25953

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان