۵۰ درصد لغو تعهد آموزش رایگان بر اساس سابقه کار است

رییس سازمان امور دانشجویان گفت: حدود ۵۰درصد لغو تعهد آموزش رایگان براساس سابقه کار محقق و ۲۰درصد این میزان از طریق کاریابی اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هاشم داداش‌پور، معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: تلاش‌های رئیس جمهور شهید در سه سال اخیر منجر به اتفاقات بسیار مؤثری در حوزه آموزش عالی کشور شد.

وی افزود: در سال بیش از ۱۰۰ هزار نفر متقاضی لغو تعهد آموزش رایگان هستند و این امر به دلایل مختلف انجام می‌شود. این اقدام بر اساس قانون مصوب سال ۱۳۵۳ و آئین‌نامه اجرایی در سال‌های ۱۳۵۹ و ۱۳۹۶ اجرایی شده است.

داداش‌پور اضافه کرد: این مجموعه اقدامات موجب کاهش هزینه، شفافیت و روشن شدن فرآیندهای موردنظر کاریابی‌ها می‌شود. با این روش کاهش هزینه‌های کاریابی حداقل بیش از ۲۰ هزار نفر را محقق کرده‌ایم.

وی در ادامه توضیح داد: با انجام فرآیندهای موردنظر در این حوزه، افزایش اقدامات حوزه دولت الکترونیک محقق می‌شود.

رئیس سازمان آموزش دانشجویان وزارت علوم اظهار کرد: در قالب سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از اقدامات مرتبط با سامانه جستجوی شغل وزارت کار بهره‌مند هستیم. همچنین در حال طراحی اکوسیستمی هستیم که اشتغال‌آفرینی و مهارت‌افزایی بیشتری برای جامعه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان به دنبال دارد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=35646

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان