۱۱ تیم دانشجویی و دانش‌آموزی توانمندی پهپادهای خود را محک می‌زنند

مسئول لیگ ربات‌های پرنده المپیک فناوری گفت: ۱۱ تیم دانشجویی و دانش‌آموزی، توانمندی پهپادهای خود را محک می‌زنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منطقه نوآوری ایران، امیرعلی ستایشی مسوول لیگ ربات‌های پرنده المپیک فناوری گفت: رقابت‌های امسال در قالب ۳ شاخه است که دو لیگ آن دانشجویی و یک لیگ دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۱ تیم دانشجویی و دانش‌آموزی در این رقابت حضور دارند ادامه داد: مأموریت‌های خاصی را برای پرنده‌ها در نظر گرفتیم که یکی از آنها امداد و نجات شهری است. برای این منظور محیطی را به‌صورت برج‌ها و خیابان‌هایی که آسیب‌دیده‌اند، شبیه‌سازی کردیم و پرنده‌ها باید این خیابان را طی و برج‌های آسیب‌دیده را بررسی کند و گزارش‌هایی را برای ما ارسال کند. بسته امداد و نجات را برای افراد آسیب‌دیده رهاسازی کند و در نهایت به نقطه شروع خود بازگردد.

ستایشی خاطرنشان کرد: در لیگ دیگری که سرعتی است هدف ما ساختن پرنده‌های چابک (Agile Dragon) است که برای این منظور تعدادی پنجره در نظر گرفته شده است و پرنده‌های هوشمند باید در سریع‌ترین زمان ممکن از پنجره‌ها عبور کنند و در نقطه آغازین پیش‌بینی‌شده فرود بیایند.

وی با بیان اینکه این مسابقات در دو لیگ اصلی و چالش فنی برگزار می‌شود اظهار کرد: در چالش فنی صورت‌مسئله‌ای را طرح می‌کنیم و تیم ها در قالب چالش و رقابت فنی، به‌تدریج این صورت‌مسئله‌ها را حل می‌کنند و در نهایت در روز یکشنبه رقابت چالش اصلی می‌شوند.

مسوول لیگ ربات‌های پرنده با بیان اینکه تا روز شنبه مرحله مقدماتی این رقابت‌ها برگزار می‌شود ادامه داد: از روز یکشنبه مرحلهٔ نهایی این رقابت برگزار می‌شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=56562

نظر خود را وارد کنید

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان