کردستان میزبان جشن مهمانی امت احمد/نشاطی به وسعت همدلی در سنندج

سنندج- مردمان دیار دارالاحسان امروز جمعه ۳۰ شهریور ماه با برگزاری جشن بزرگ و به یاد ماندنی امت احمد برای دومین سال متوالی عشق و ارادت خود را به پیامبر مهربانی ها نشان می‌دهند.

خبرگزار، مهر، گره استان‌ها: امروز روز بزرگ و به یاد ماندنی برای مردم غیور کردستان است مردم مهمان نواز دیار کردنشینان با برگزاری جشن بزرگ امت احمد برای دومین سال متوالی عشق و ارادت خود را به امام مهربانی‌ها نشان دادند.

بیش از یک هفته است که فضای رسانه‌ای و حقیقی استان کردستان مملو از تبلیغات برای جشن امت احمد شده است و مردم این دیار حضوری پرشور و صمیمی دارند.

کودکان و نوجوانان، پدران و مادران همه می آیند تا در این فضای صمیمی یک روز به یاد ماندنی را در تقویم خاطرات خود ثبت کنند.

یکی از جلوه‌های زیبای این مراسم طنین نوای دف و نعت رسول اکرم است که به زیبایی این مراسم پر شور می‌افزاید.

کردستان میزبان جشن مهمانی امت احمد/نشاطی به وسعت همدلی در سنندج

برپایی غرفه‌های مختلف در پیاده راه فردوسی سنندج

برپایی موکب‌های متعدد پذیرایی، کتاب، نقاشی صورت، صنایع دستی، سلامت، مشاوره، قرآنی، حجاب و عفاف و … در این جشن با همراهی مردم برپا شده و از شامگاه پنج شنبه غرفه‌های این مهمانی مهیای برگزاری این جشن باشکوه شدند.

یکی دیگر از جلوه‌های زیبای این مراسم تلاش و کوشش نوجوانانی است که روزهاست برای برگزاری این جشن اعلام آمادگی کرده‌اند تا گوشه‌ای از خدمات خود را در جشن مهمانی امت احمد به اجرا بگذارند.

وسایل بازی جشن مهیای برگزاری است، استیج کودکان برای اجرای مجریان استانی و کشوری و شخصیت‌های عروسکی از جمله «مل مل» پیش بینی شده تا ساعاتی پرنشاط را برای کودکان رقم بزنند.

جشن مهمانی امت احمد نماد وحدت و همدلی

سنندجی‌ها در این جشن تنها میزبان هم استانی‌های خود نیستند بلکه گردشگرانی که این روزها در این شهر حضور دارند نیز مهمان جشن امت احمد هستند تا وحدت و همدلی مردمان این دیدار را مشاهده کنند و سفیرانی برای معرفی شکوه همدلی و ارادت مردم کرد به پیامبر رحمت و مهربانی باشند.

امروز تمام مردم کردستان دست به دست هم داده‌اند تا به همه جهانیان نشان دهند مردم کردستان چه شیعه و چه سنی در رکاب اسلام متحد هستند و با عشق و شور در کنار یکدیگر این مراسم را برگزار می‌کنند.

حضور هنرمندان کشوری در کنار هنرمندان استانی، حضور خوانندگان و مجریان و بازیگران زیبایی‌های این جشن را دوچندان کرده است.

کردستان میزبان جشن مهمانی امت احمد/نشاطی به وسعت همدلی در سنندج

مهمانی امت احمد یک رویداد ماندگار است

یکی از شهروندان سنندجی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر برگزاری. چنین‌جشنی را نه تنها نماد وحدت مردم بلکه یک رویداد باشکوه خواند که تا سال‌ها در اذهان مردم خواهد ماند.

محمدی افزود: این جمعیت نشان می‌دهد که مردم خواهان برگزاری جشن‌های بانشاط و امید بخش هستند و برگزاری آن خواست همه اقشار است.

وی تصریح کرد: کردستان علیرغم اینکه سالهاست اسم فرهنگی بودن را یدک می‌کشد اما نتوانسته بود این موضوع را به خوبی نشان دهد در حالی که امت احمد فراتر از تصورات عبور کرد و امروز به یک برنامه بزرگ و اثربخش منجر شده است.

یکی از مغازه داران سنندج نیز با بیان اینکه مهمانی امت احمد در سال گذشته باعث شد که پیاده راه فردوسی سنندج مملو از مردمانی باشد که می‌شد امید و نشاط را در وجودشان دید، افزود: مهمانی امت احمد جشنی برای همه سنین بود که از کودک و خردسال گرفته تا پیر و جوان را به وجد آورد.

وی اذعان کرد: برنامه‌های این چنینی باید در سنندج تداوم یابد تا شادی و نشاط همواره بین مردم ایجاد شد و روزنه‌های امید به ارمغان آید.

بی‌شک سال‌هاست کردستان مظهر وحدت است و مسیر را برای تبدیل شدن به استان فرهنگی کردستان مهیا می‌کند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=51599

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان