کاغذ دیواری اتاقتان را خودتان نصب کنید

به نقل از مجله اینترنتی شبره :

پوشاندن بعضی از دیوارهای خانه می تواند به طرز فوق العاده ای به زیبایی آن کمک کند. ممکن است شما هم دوست داشته باشید خودتان دیوار اتاق یا خانه خود را کاغذ دیواری کنید. اگر بخواهید خودتان کار نصب کاغذ دیواری را انجام دهید این مطلب می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

در ابتدا مقدار کاغذ مورد نیاز رامحاسبه می کنیم. اگر شما به این توصیۀ نجارها که می گویند ۲ بار اندازه گیری و یک بار بریدن عمل کنید، نصب صحیح کاغذ دیواری برای شما عمل چندان سختی نخواهد بود. از هر طرف حدود ۵ سانتی متر اندازه را بیشتر در نظر بگیرید. سپس رول را به قسمتهای مساوی و اندازه مناسب می بریم و محل قرار گرفتن لبه های کاغذ دیواری را با یک شاقول مشخص می کنیم.

wallpaper-1-150x150

کاغذ دیواری روی دیوارهای گچی و رنگ روغن قابل نصب است و برای سطوح مانند کاشی و سایر سطوح ناصاف باید ابتدا بتونه کاری شده و پس از آن کار نصب شروع شود.

اگر دیواری که قصد دارید آن را کاغذ دیواری کنید، نم داشته باشد باید علاوه بر نم، ریشه و منبع نم را نیز از بین ببرید تا کاغذ دیواری ها پس از نصب دچار مشکل نشوند، کلید و پریزها را باز کنید و قسمتهای نم دار را با کاردک فلزی بتراشید تا چند سانت این کار را دامه دهید، تمام گچ های خیس را از دیوار جدا کنید تا به قسمتی که نم از آنجا شروع می شود، برسید و مشکل را برطرف نمائید، سپس مجددا دیوار را گچ کنید. قسمت هایی را که به تازگی گچ کرده اید را باید روغن الیف بزنید (روغنی است برای زیر سازی پیش از رنگ که در رنگ فروشی ها موجود است)، اگر هم کل دیوار اصلا رنگ نشده است و به طور کامل گچ است، باید کل دیوار را روغن الیف بزنید.

wallpaper-2-150x150

پودر چسب را با چسب چوب وآب ترکیب می کنیم وآرام به هم می زنیم تا مایع غلیظ ژلاتین مانندی به وجود آید . نسبت ترکیب چسب با آب را از جایی که چسب را تهیه می کنید بپرسید. معمولا نسبت ترکیب چسب کاغذ دیواری به آب ۱ به ۲۰ می باشد.

wallpaper-4-150x150

چسب کاغذ دیواری آماده شده را با فرچه مناسب به پشت کاغذهامی زنیم.

 

wallpaper-5-150x150

کاغذ دیواری چسب زده شده را مانند شکل به صورت یک سوم دو سوم تا میکنیم و پشت چسب زده شده را به هم می چسبانیم مواظب باشید موقع تا کردن محل تا ایجاد نشود و کاغذ نشکند.

کاغذ دیواری چسب خورده را می گذاریم ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به همین حالت بماند تا خوب خیس بخورد.

wallpaper-6-150x150

 

قطعه های کاغذدیواری را از نقطه شروع به صورت شاقول از بالا تا پایین می چسبانیم و قطعه بعدی را کنار قطعه قبل قرار می دهیم تکه های کاغذ باید کاملا لب به لب باشد تا درز آن دیده نشود.

اضافات کاغذ را از بالا و پایین با تیغ یا کاتر ببرید.

wallpaper-8-150x150

همچنین اضافات اطراف در وپنجره را پس از چسباندن و قبل از خشک شدن با کاتر می بریم .

نکته: شما می توانید قبل از شروع کار دیوار مورد نظر را اندازه بگیرید و کاغذ دیواری را متناسب با آن اندازه ها (۵تا ۱۰ سانت بزرگتر از اندازه آن) ببرید و با تیغ موکت بری ببرید . شما نمونه اول را آماده کردید. برای برش نمونه دوم ابتدا گل ها یا طرح های کاغذ دیواری را با هم تنظیم کنید و سپس برش را انجام دهید. در برش قواره دوم ممکن است ۴۰‌تا‌۶۰‌سانتی‌متر از کاغذتان برای جور شدن گل‌ها با هم پرت برود که کاملا طبیعی است.

قلق های نصب کاغذ دیواری

هنگام نصب کاغذدیواری ممکن است مشکلاتی برایتان پیش بیاید که بروز آنها ناگزیر به‌نظر می‌رسد. اگر هنگام نصب مشاهده کردید که کاغذتان از وسط تا خورده یا شکسته شده، نگران نباشید چرا که این ترک‌ها و شکستگی‌ها پس از نصب و صاف کردن کاغذ با کاردک پلاستیکی روی دیوار از بین می‌رود. مشکل مهم دیگر ، پیدا شدن حباب‌های ریز و درشت زیر کار است. شاید شما بخواهید با دست یا کاردک کشیدن، این حباب‌ها را از بین ببرید. اما باید بدانید که این بخشی از فوت وفن کاغذدیواری کردن است و حباب‌ها معمولا ۲- ۳روز پس از نصب خودبه‌خود از بین می‌روند. این اتفاق در فصل سرد سال بیشتر رخ می‌دهد. برای تهیه چسب کاغذدیواری باید به غلظت عسل یا رنگ برسید تا کیفیت آن از بین نرود. برای نصب کاغذدیواری روی ستون‌ها یا دیوارهای پله و محوطه‌های دوبلکس، بهتر است هنگام انتخاب و خرید سراغ مدل‌های گلدار نروید. چرا که جور کردن گل هر قواره کاغذدیواری هنگام نصب کمی مشکل می‌شود. تا آنجا که می‌توانید کاغذدیواری کردن خانه‌تان را در روزهای گرم سال انجام دهید.

 

نکته مهم دیگر این است که کاغذ دیواری هایی را که جنس آنها نانوون یا پیپر است و نازک هستند را طبق دستورالعمل دیگری باید نصب کنید، به این شکل که باید چسب را به دیوار بزنید و کاغذ دیواری را نصب کنید و اگر چسب را به پشت خود کاغذ دیواری ها بزنید، کاغذ دیواری ها خراب می شوند.

 

در این رابطه بیشتر بخوانید

راهنمای خرید کاغذ دیواری

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری

جدیدترین مدلهای کاغذ دیواری – سری دوم

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=26102

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان