کارگروه ملی «تامین منابع اطلاعات علمی» ­تشکیل می‌شود

کارگروه ملی «تامین منابع اطلاعات علمی» ­مابین معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منعقد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، نشست مشترک جهت امضای تفاهم نامه کنسرسیوم تامین منابع اطلاعاتی علمی با حضور دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری، دکتر پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، دکتر محمد حسن‌زاده رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و دکتر حیدری سرپرست مرکز توسعه اطلاعات و انتشارات علمی برگزار شد.

در این نشست، دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با تاکید بر ضرورت برقراری دسترسی مجدد به منابع علمی برای پژوهشگران در راستای رشد جایگاه علمی ایران در منطقه و در جهان، خواهان گسترش و توسعه ظرفیت های همکاری مشترک بین دو وزارتخانه های بهداشت و علوم شد.

در ادامه دکتر پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم، ضمن تقدیر از همکاری های مشترک با معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در چند سال اخیر، بر توسعه ظرفیت های همکاری مشترک تاکید کرد.

در انتهای جلسه، تفاهم‌نامه مشترک تشکیل کارگروه ملی «تامین منابع اطلاعات علمی» مابین معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری منعقد شد.

گفتنی است کارگروه ملی تامین منابع اطلاعات علمی شامل نمایندگانی از “وزات عتف” و “وزارت بداپ”  برای همکاری، هماهنگی، ایجاد هم‌سویی، و سیاستگذاری در تأمین، اشتراک، اشاعه و مدیریت منابع اطلاعات علمی، با هدف مدیریت بهینه منابع مالی و ارتقاء دسترسی تشکیل می شود. دبیرخانه کارگروه در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران به نمایندگی “وزارت عتف” تشکیل می‌شود و رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، رئیس دبیرخانه کارگروه است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=46765

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان