چطور به یک ناخن کار حرفه ای با درآمد بالا تبدیل شویم؟

آموزش کاشت ناخن به یکی از دوره‌های پرطرفدار در بین هنرآموزان در سال‌های اخیر تبدیل شده است. داشتن ناخن زیبا برای خانم‌ها اهمیت زیادی پیدا کرده است و به همین دلیل آرایشگرانی که تبحر زیادی در این زمینه دارند، از فرصت‌های درآمدزایی ایده‌آلی برخوردار می‌شوند. با این وجود رسیدن به مهارت کافی در زمینه کاشت ناخن نیازمند تلاش و تمرین زیاد است. برای آشنایی با روش‌های کاشت ناخن تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای مطالعه نمایش
ابزار مورد نیاز برای آموزش کاشت ناخن
برای شروع آموزش کاشت ناخن باید ابزار کار مورد نیاز را تهیه کنید. به خاطر داشته باشید که آموزش مهارت‌های آرایشگری به هیچ عنوان به صورت تئوی نتیجه بخش نیست. شما باید ابزار کار را از نزدیک مشاهده کنید و با نحوه استفاده از آن‌ها آشنا شوید. در ادامه ابزار را در دست بگیرید و بارها و بارها تمرین کنید تا به تسلط کافی برسید.

با این توضیح مهم‌ترین ابزار مورد نیاز برای کاشت ناخن عبارت‌اند از:

سوهان برقی
سوهان دستی
قالب کاشت
فرمر
عقب زن
قلم وان بال
کروم
شوگر
ست قلم طراحی
نگین
فویل
کاتر تیپ
دستگاه ماورابنفش (UV)
ژل طراحی
اکلیل
ابزار کاشت ناخن
پیش‌نیاز آموزش کاشت ناخن
قبل از ورود به مباحث اصلی آموزش کاشت ناخن، باید حتما با ساختمان ناخن آشنا شوید. در یک دوره آموزشی استاندارد قبل از هر چیزی هنرآموزان با ناخن و ساختار آن و نکات مهمی که باید برای حفظ سلامتی آن در نظر بگیرند، آشنا می‌شوند. پس از آن باید ابزارهای کاشت ناخن که در بالا معرفی کردیم، یک به یک به هنرآموزان معرفی شوند. این دو موضوع به عنوان پیش نیازهای اصلی آموزش کاشت ناخن به شمار می‌رود. پس از پشت سر گذاشتن پیش نیازها می‌توان وارد مراحل اصلی آموزش شد.

فرآیند آموزش کاشت ناخن
آموزش کاشت ناخن در دوره‌های آموزشی در ۴ مرحله اصلی طی می‌شود. این مراحل به ترتیب عبارت‌اند از:

۱. زیرسازی ناخن
شاید زیرسازی نتیجه‌ای در زیبایی ناخن کاشته شده نداشته باشد؛ اما مهم‌ترین عامل در حفظ کیفیت ناخن برای بلند مدت بدون تردید زیرسازی است. اگر زیرسازی ناخن به درستی انجام نشود، خیلی زود ناخن کاشته شده می‌افتد. این اتفاق قطعا زمینه‌ساز نارضایتی مشتریان را فراهم می‌کند و شاید دیگر آن‌ها را برای همیشه از دست بدهید. بنابراین باید زیرسازی ناخن با دقت زیاد انجام شود.

برای زیرسازی ناخن باید دو اقدام زیر را انجام داد:

مانیکور خشک: روغن مانیکور را دور ناخن و روی کوتیکول می‌ریزند تا پوست ناخن با گذشت چند دقیقه نرم شود.
خراش دادن سطح ناخن: روی صدف ناخن خراش داده می‌شود تا چربی‌های آن پاک شده و چسبندگی مواد بیشتر شود.
۲. موادگذاری
در مرحله دوم آموزش کاشت ناخن نوبت به موادگذاری می‌رسد. بسته به نوع ناخن‌کاری از مواد مختلفی برای این مرحله استفاده می‌شود. در عین حال مهارت استفاده از صحیح از ابزار موادگذاری نیز اهمیت زیادی دارد. نکات مهمی که در این مرحله به هنرآموزان آموزش داده می‌شوند، عبارت‌اند از:

آشنایی با انواع قلم‌های مناسب برای موادگذاری بر اساس سایز ناخن
شیوه صحیح انتخاب و برداشتن مواد
آموزش نحوه دستیابی به غلظت ایده‌آل مواد
آموزش نحوه موادگذاری با استفاده از قلم (یادگیری روش صحیح حرکت قلم روی ناخن)
یادگیری نحوه تنظیم ضخامت مواد روی ناخن
چطور ناخن کار شویم
۳. سوهان‌کشی ناخن
سوهان‌کشی سومین مرحله آموزش کاشت ناخن است. این فرآیند با هدف ایجاد شکل نهایی در ناخن کاشته شده انجام می‌شود. سوهان‌های دستی و برقی به عنوان ابزار اصلی این مرحله شناخته می‌شوند. برای سوهان‌کشی ناخن باید مراحل زیر را طی کنید:

از بین بردن ناهمواری‌های مواد با استفاده از سر سوهان‌های مناسب
دورگیری مواد روی ناخن با استفاده از سوهان با زاویه مناسب
اعمال فرم نهایی با استفاده از سر سوهان الماسه روی سطح ناخن
فرم دهی ناخن با استفاده از سوهان دستی
۴. طراحی روی ناخن
سه مرحله فوق به عنوان مراحل اصلی آموزش کاشت ناخن شناخته می‌شوند. مرحله چهارم برای ایجاد شکل و طرح خاص و زیبایی بیشتر در سطح ناخن استفاده می‌شود. در این مرحله شما می‌توانید به سفارش مشتری طرح‌های خاص با رنگ‌های متنوع روی سطح ناخن کاشته شده ایجاد کنید. ذوق و سلیقه هنری شما تأثیر زیادی در کیفیت انجام فرآیند طراحی در کاشت ناخن دارد.

نکات مهم در آموزش کاشت ناخن
در دوره آموزش کاشت ناخن علاوه بر مهارت‌های که در بالا برشمردیم، چند نکته مهم دیگر نیز فرامی‌گیرید که عبارت‌اند از:

نکات مهم در آموزش کاشت ناخن
۱. روش صحیح ضدعفونی کردن
یک ناخن کار حرفه‌ای باید بیش از هر چیزی به سلامت مشتریان خود توجه داشته باشد. بنابراین باید محیط و ابزار کار خود را به طور منظم ضدعفونی کند. این اقدام نه تنها باعث جلوگیری از انتقال بیماری به مراجعه‌کنندگان می‌شود؛ بلکه نقش بسزایی نیز در اعتبار کاری شما در نظر آن‌ها دارد.

۲. آموزش لاک زدن
یادگیری لاک زدن به شیوه صحیح کمک می‌کند تا بتوانید این کار را با سرعت زیاد و بهترین شکل ممکن انجام دهید.

۳. آشنایی با بازار کار
در هر حرفه‌ای حتی اگر تمام اصول و نکات ریز و درشت را به خوبی آموخته باشید، بدون آشنایی با بازار کار نمی‌توانید به موفقیت چندانی دست پیدا کنید. بنابراین لازم است که در دوره آموزش کاشت ناخن ضمن آشنایی با بازار کار، نحوه ورود موفق به این حوزه شغلی را نیز فرابگیرید.

کلام پایانی
در این مقاله به آموزش کاشت ناخن پرداختیم. البته دستیابی به مهارت در این زمینه نیازمند شرکت در دوره‌های آموزشی است. آموزشگاه آرایشگری الهه دوره آموزشی مبتدی تا پیشرفته کاشت ناخن را برگزار می‌کند. کلیه کسانی که این دوره آموزشی را با موفقیت پشت سر می‌گذارند، مدرک معتبر فنی حرفه‌ای را دریافت خواهند کرد. اگر به دنبال مهارتی پولساز در لاین زیبایی هستید، حتما کاشت ناخن را در اولویت خود قرار دهید.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=21916

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان