چالش‌ها و مسیر توسعه فناوری‌های میکروالکترونیک بررسی شد

در نشست فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری میکروالکترونیک در خصوص محورهایی چون توسعه زنجیره ارزش فناوری‌های میکروالکترونیک و نیمه‌هادی، طراحی بدون کارخانه بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی کدخدایی،مدیر ترویج صنعتی ستادنانو و میکرو امروز در نشست فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری میکروالکترونیک و نیمه هادی که در فبگاه صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار کرد: با واگذاری ماموریت «توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های میکرو» به ستاد نانو، برنامه‌ها و اقدامات متنوعی با تمرکز بر حوزه میکروالکترونیک و با هدف پشتیبانی و تقویت زیست‌بوم فناوری و نوآوری میکروالکترونیک و نیمه‌هادی و نیز ارتقای مشارکت و هماهنگی بازیگران آن شروع شد.

وی ضمن اشاره به اینکه در این راستا تعاملات متعددی با فعالان این حوزه از قبیل محققان، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، شرکت‌های صنعتی و تجاری، نهادهای حمایتی و تامین‌کننده زیرساخت‌ها برقرار شده است، خاطرنشان کرد: سلسله نشست‌هایی برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور در این حوزه و همفکری برای اجرای هماهنگ برنامه‌های توسعه این فناوری برنامه‌ریزی شده است.

کدخدایی ادامه داد: این گردهمایی اولین نشست از این نوع با مشارکت نهادهای فعال در کشور و به صورت مشترک توسط ستاد توسعه فناوری های نانو و میکرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت (معاونت هماهنگی و محیط کسب‌وکار) است.

مدیر ترویج صنعتی ستادنانو و میکرو گفت: در این نشست در خصوص محورهایی چون توسعه زنجیره ارزش فناوری‌های میکروالکترونیک و نیمه‌هادی، طراحی بدون کارخانه؛ ضرورت، توانمندی‌ها و برنامه‌ها، پردیس میکروالکترونیک و فوتونیک ایران؛ زیرساخت پیشرو و چالش‌ها و فرصت‌ها؛ راه‌کارها و اولویت‌ها بحث و تبادل نظر می شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=41142

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان