«پرتو مشکوه» رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از کتاب «پرتو مشکوه» اثر مشترک سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و خانه کتاب و ادبیات ایران سه‌شنبه ۱۲ دی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از کتاب «پرتو مشکوه: مجموعه مقالات در گرامیداشت آیت الله سید محمد مشکوه بیرجندی» از آثار مشترک سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و خانه کتاب و ادبیات ایران سه شنبه ۱۲ دی در کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

در این مراسم حسن سیدعرب، عضو هیأت علمی بنیاد دایره المعارف اسلامی و نجفقلی حبیبی، پژوهشگر فلسفه و متون درباره شخصیت علمی سیدمحمد مشکوه و مجموعه نسخه‌های خطی اهدایی وی به دانشگاه تهران صحبت به سخنرانی می‌پردازند.

کتاب «پرتو مشکوه» دربرگیرنده ۳۸ مقاله و یادداشت درباره مرحوم سیدمحمد مشکوه و یا مطالب اهدایی به یادنامه وی است که توسط غلامرضا امیرخانی و سیدصادق سجادی تدوین شده است.

سیدمحمد مشکوه (۱۲۷۹ بیرجند – ۱۳۵۸ لندن) استاد دانشکده الهیات و نیز دانشکده حقوق دانشگاه تهران بود که آثار مهمی را به ویژه در موضوعات مختلف فلسفه اسلامی به رشته تحریر در آورد. وی با صرف تمام دارایی خود، مجموعه‌ای از نسخ خطی را جمع آوری کرده که در نهایت در سال ۱۳۲۸ شمسی، همه آن مجموعه را یکجا به دانشگاه تهران هدیه کرد.

مراسم رونمایی از این اثر، سه شنبه ۱۲ دی از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در اندیشگاه فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=13037

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان