وزیردفاع آمریکا بر ضرورت ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین تاکید کرد

 لوید آستین وزیر دفاع آمریکا که در یک کنفرانس مجازی شرکت کرده بود بر ضرورت ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین و ادامه حمایت‌ها از این کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، میزبان یک جلسه مجازی درباره اوکراین بود که در این جلسه تاکید کرد اوکراین در جنگ تقریبا دو ساله خود با روسیه از کمبود مهمات و توپخانه رنج می‌برد.

آستین چهارشنبه گفت که قصد دارد در جلسه گروه حمایت از اوکراین که تقریبا شامل ۵۰ کشور است شرکت کند، اما باید به بیمارستان بازگردد. آستین افزود: «حالم خوب است و تشخیص ودرمان بیماری سرطان عالی است.»

آستین جلسه مجازی را از خانه خود برگزار کرد و در حال استراحت و بهبودی از دوران مقاحت عمل جراحی ناشی از بیماری سرطان پروستات است.

وی روز دوشنبه پس از درمان مشکل مثانه از مرکز ملی پزشکی نظامی والتر رید مرخص شد.

پنتاگون از دسامبر گذشته دیگر بودجه لازم برای ارسال سلاح و مهمات به اوکراین را ندارد.

از آن زمان، متحدان اروپایی به ارسال برخی حمایت‌ها ادامه داده‌اند، اما عدم ارسال منظم مهمات به اوکراین بر عملکرد نیروهای اوکراینی تأثیر گذاشته است.

آستین گفت، گروه کشورهای حمایتی برای تامین منابع برخی از حیاتی‌ترین نیازهای کوتاه مدت اوکراین، «از جمله نیاز فوری این کشور به توپخانه، مهمات، و موشک‌های دفاع هوایی بیشتر، تلاش خواهد کرد.»

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=20231

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان