ورزش صورت برای جلوگیری و رفع افتادگی پلک

به نقل از ورزش بلاگ:

به ورزش صورت برای جلوگیری و رفع افتادگی پلک، یوگا صورت نیز می­ گویند. که روشی طبیعی برای رفع افتادگی پلک بالا با ورزش است. پلک شما یکی از ماهیچه ­های اطراف چشم است که به شما در باز و بسته کردن چشم کمک می ­کند. پلک شما به علت­های مختلفی مثل افزایش سن، سبک زندگی غلط و عوامل موروثی، ممکن است دچار افتادگی بشود.

عوامل موثر در افتادگی پلک

افتادگی پلک هنگامی است که پلک شما به سمت پایین می­ افتد. عوامل موثر در افتادگی پلک، سن، ضعف در عضلات چشم یا استفاده از برخی داروها است. همچنین افتادگی پلک از عوارض جانبی بیماری­ هایی مثل دیابت، آب­ آوردن چشم، ناراحتی­ های عصبی، بیماری­ های خودایمنی، بیماری­ های عصبی و فشار خون بالا است.

افتادگی پلک بر اثر افزایش وزن روی هردو چشم اثر می­ گذارد. اما، در حالت ­های عصبی می تواند روی هر دو چشم یا یک چشم اثر کند. این حالت­ های عصبی عموما شاخصه­ های دیگری مثل دوبینی، تار­دیدن، ضعف در دست و پا و مشکل در صحبت کردن را هم دارند. اگر این علائم را دارید حتما به پزشک مراجعه کنید.

برای کاهش استرس و اضطراب توسط حرکات یوگا می توانید به لینک مقابل مراجعه کنید:حرکات یوگا برای کاهش استرس و اضطراب

ورزش صورت برای جلوگیری و رفع افتادگی پلک

تمرین یوگا برای رفع افتادگی پلک

انجام تمرینات یوگا برای جلوگیری از افتادگی پلک کمک می کند و ورزش برای درشت شدن چشم ها محسوب می­شود.

پلک­ ها از ۲ لایه نازک خم­ شده ­ی پوست درست شده ­اند. و وظایفی را به عهده دارند. مثل: حفاظت از چشم ­ها در برابر خشکی، جسم خارجی و از کشش اضافی حفاظت می­ کنند. همچنین در طول خواب پلک­ ها باعث هیدراته نگه داشتن چشم­ ها، مانع از ورود نور، گردو غبار و اجسام خارجی می­ شوند.

پلک بالایی به ماهیچه ای متصل است که آن را سرجای خود محکم نگه داشته و چشم را باز یا بسته می­کند. یک ماهیچه­ ی کوچکتر به اسم ماهیچه کمک کننده هم وجود دارد که به انجام این حرکات کمک می­ کند.

ماهیچه­ دیگری نیز زیر ابرو قرار دارد که پلک را بالا و پایین می­ کشد. ضعیف شدن هر یک از این ۳ ماهیچه و تاندون­ ها باعث افتادگی در پلک خواهند شد. به ­وسیله ­ی چند روش ساده که باعث کشش و تقویت عضلات چشم میشوند، می­ توانید افتادگی پلک را کاهش دهید. و جوانتر به نظر برسید.

رفع افتادگی پلک با ورزش

برای رفع افتادگی پلک این تمرینات حداقل باید ۳ تا ۵ بار در هفته انجام شوند تا نتایج مورد نظر مشاهده شود. انجام این تمرینات علاوه بر رفع افتادگی چشم به کاهش تیرگی و پف چشم هم کمک می­کند. این حرکات را نشسته یا خوابیده می ­توانید انجام دهید.

بهتر است قبل از انجام تمرینات یوگا با انجام ماساژ ماهیچه ­های اطراف چشم را گرم کنیم. تا گردش خون در این ناحیه بالاتر برود و نتایج بهتری حاصل گردد. همچنین در طول روز با حرکت­ دادن ابروهای خود، ماهیچه پلک را مجبور به تحرک کنید. تا از افتادگی پیشگیری شود.

اگر فقط یک پلک شما دچار افتادگی شده است. پس ممکن است از ماهیچه ­های پلک سالم خود بیشتر استفاده کرده باشید. مثل زمانی­ که یکی از دست­ ها یا پاهای شما آسیب دیده است. و از دست و پای سالم خود بیشتر استفاده می­ کنید. پس بهتر است روی پلک سالم را بپوشانید و تمرینات را فقط برای یک پلک خود انجام دهید. .بهتر است هنگام تمرینات از روغن­ برای رفع افتادگی پلک مثل روغن هسته انگور استفاده کنید

رفع افتادگی پلک
رفع افتادگی پلک

برای مطالعه بیشتر در مورد افتادگی شانه می توانید به لینک مقابل مراجعه کنید :انواع افتادگی شانه | حرکات اصلاحی برای درمان افتادگی شانه

تمرین ورزشی برای درمان افتادگی پلک

فشار پلک­ ها به هم و چشمک زدن

یکی از این تمرین­ ها برای رفع افتادگی چشم فشاردادن پلک ­ها به یکدیگر و چشمک زدن است. این حرکت مدل­ های مختلفی دارد. که یکی از آن­ ها، استفاده از انگشت ­ها است. به این صورت که انگشتان شما مثل یک نیروی متقابل عمل می­ کنند. و ماهیچه­ های دور چشم را فعال می­ کنند.

  1. طول انگشت خود را روی ناحیه­ ی پایین استخوان ابرو بگذارید.
  2. چشمان خود را باز و بسته کنید و سپس محکم تا جایی که می­ توانید روی هم فشار دهید.
  3. چشمان خود را باز کنید و این حرکت را تکرار کنید.

می ­توانید برای تنوع در این حرکت انگشتان خود را زیر پلک پایین خود قرار دهید. یا انگشتان را روی قسمت خارجی گوشه­ ی چشم بگذارید. و فشار وارد کنید، تا عضلات دور چشم فعال شوند. این حرکت را می­ توان ۱۰ تا ۲۰ بار تکرار کرد.

فشار دادن پلک ساده

یکی از ساده­ ترین حرکات برای رفع افتادگی پلک بستن چشم و فشار­دادن آن­ها به همدیگر است. تا جایی که می ­توانید فشار دهید. این حرکت اثرات حرکت قبل را ندارد اما عضلات دور چشم را تحریک می­ کند. ۵ تا ۱۰ بار این حرکت را تکرار کنید.

قرارگیری انگشتان به حالت C

رفع افتادگی پلک با قرارگیری انگشتان به حالت c
قرارگیری انگشتان به حالت c

این حالت برای جلوگیری از چروک روی پیشانی هم استفاده می­ شود.

  1. انگشتان خود را به حالت حرف C دور چشم خود قرار دهید.
  2.  هرکدام از از دستان خود را مثل یک دوربین دوچشمی دور چشم بگذارید. در حالی که انگشتان روی ابرو قرار بگیرد و انگشت شصت روی استخوان گونه باشد.
  3.  مقداری فشار با دستانتان به صورت خود وارد کنید. و انگشت های بالا را از به طرف بالا بکشید تا دور چشم و پلک­ ها کشیده شوند.
  4. چشمان خود را تا جای ممکن باز کنید. برای ۴ تا ۵ ثانیه در این حالت بمانید.

برای پهن کردن چشمان خود می ­توان از تمرینات پلک استفاده کرد. مثلا با بالابردن ابروها و باز کردن چشم­ ها به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه و سپس رها کردن عضلات و تکرار کردن این حرکت برای ۳ تا ۴ بار.

درمان افتادگی چشم با عضلات پیشانی

  1. سرانگشت ۴ انگشت خود را زیر  خط ابرو قرار دهید و چشمان خود را باز نگه­دارید.
  2. با سرانگشتان خود فشاری به سمت بالا اعمال کنید. و در همان حال پیشانی خود را به سمت پایین هل بدهید.
  3. برای ۵ تا ۷ ثانیه در این حرکت بمانید و سپس رها کنید.

بالا بردن ابروها

بالا بردن ابروها
کشیدن پلک ها

همانطور که خندیدن باعث بالا­رفتن ماهیچه ­های دور لب می ­شود. به همین دلیل، بالابردن ابروها هم باعث بالا رفتن، لیفت پلک ­ها و رفع افتادگی پلک می­ شود. .برای این تمرین ۲روش وجود دارد که در زیر توضیح می دهیم­

روش اول: در این روش انگشت سبابه را روی قسمت خارجی چشم می گذاریم. سپس به­ آرامی پلک پایین را به سمت بالا فشار بدهید. با این­ کار پلک به سمت بالا کشیده می ­شود. این تمرین را برای ۶ ثانیه انجام دهید. و سپس آن را رها کنید.

روش دوم:

  1. چشمان خود را ببندید.
  2. ابروها را تا جایی که می­توانید به سمت بالا بکشید.
  3. در این تمرین می­توانید کامل یا نصفه چشمان خود را ببندید.

انجام تمرین ورزشی برای افتادگی پلک به طور منظم به کاهش روند پیر شدن صورت و بنابراین، به تقویت ماهیچه­ های دور چشم کمک می­ کند. در نتیجه، شما را جوان­تر نشان می دهد. همچنین، چروک­ ها را کم کرده و به صورت حالت قرینگی می ­دهد.

داشتن یک روتین برای یوگای صورت حداقل به مدت ۳ بار در هفته باعث می ­شود. که شما زودتر به نتیجه­ ی دلخواه خود برسید.

در آخر فیلم ورزش صورت برای جلوگیری از افتادگی برای شما قرار داده ایم.

منابع:

سایت هلث لاین

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=55774

نظر خود را وارد کنید

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان