وحدت مسلمانان زمینه‌ساز ایجاد تمدن اسلامی است

مشهد- سخنران حرم مطهر رضوی با تاکید بر ضرورت اتحاد مسلمانان گفت: وحدت مسلمانان جهان زمینه‌ساز ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام عباس فرازی‌نیا در سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف دینی حرم مطهر رضوی که در رواق امام خمینی (ره) به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر رحمت و مهربانی، حضرت محمد (ص) برگزار شد، اظهار کرد: اسلام دین رحمت و برادری است و ما به عنوان پیروان پیامبر رحمت، باید به تاسی از آن حضرت با دیگران رفتاری توأم با مهربانی و شفقت داشته باشیم.

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه بین امت اسلامی بیان کرد: هدف دشمن از این تفرقه افکنی تضعیف جبهه اسلام و تسلط بر جامعه مسلمین است. طبق نظر علمای اَعلام، توهین به مقدسات و همچنین بزرگان مذاهب دیگر، عملی حرام و خلاف شرع و عقل است و مسلمین باید با حفظ اتحاد و همدلی در برابر دشمنان بایستند و در راه تحقق اهداف متعالی اسلام تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: امت اسلامی می‌توانند با فراموش کردن اختلافات اعتقادی و تمرکز بر مشترکات دینی در جهت تشکیل امت واحده اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی در جهان کنونی تلاش کنند و زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر (عج) باشند.

فرازی اظهار کرد: امروز مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی در کشورهای اسلامی تحت عنوان جبهه مقاومت، در برابر دشمنان اسلام ایستاده و زیباترین جلوه‌های وحدت امت اسلامی را خلق کرده‌اند. آنها با این ایستادگی دشمن را در رسیدن به هدف خود یعنی ایجاد تفرقه بین مسلمانان ناکام گذاشته‌اند.

سخنران حرم مطهر رضوی با تاکید بر لزوم تبعیت از سیره رسول الله (ص) و ائمه معصومین (ع) و همچنین پیروی از ولایت فقیه از اتحاد مسلمانان به عنوان تنها راه نجات امت اسلامی یاد کرد و گفت: مسلمانان می‌توانند با وحدت و همدلی در سایه ولایت، به سوی آینده‌ای روشن حرکت کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=51445

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان