والسارتان

به نقل از مجله مهتاطب:

نوع : قرص
گروه : داروهای عمومی
توضیحات : همانطور که بیان شد خوشبختانه حساسیت دارویی شدید به قرص والسارتان نادر است اما در صورتی که شما سابقه حساسیت دارویی به این دارو یا داروهای مشابه دارید بایستی قبل از مصرف این دارو پزشک خود را مطلع نمایید.
شما قبل از استفاده از این دارو بایستی پزشک خود را از سایر بیماری های خود نظیر مشکلات کبدی، کلیوی، لوپوس، نقرس و همچنین مشکلات قلبی با خبر سازید.
در صورتی که شما به دیابت مبتلا هستید این دارو ممکن است موجب به هم خوردن سطح قند خون شما گردد. بنابراین به شما توصیه می گردد که مکررا قند خون خود را اندازه گیری نمایید و در صورت سطح غیر طبیعی آن با پزشک خود تماس بگیرید.
این دارو ممکن است موجب کاهش سطح پتاسیم خون گردد. در این صورت ممکن است پزشکتان به شما توصیه نماید تا از غذاهای حاوی پتاسیم نظیر موز و آب میوه ها استفاده نمایید.

والسارتان ویکی پدیا
قرص والسارتان در دوران بارداری و شیردهی
مصرف قرص والسارتان در دوران بارداری توصیه نمی گردد چراکه ممکن است برای جنین عوارضی داشته باشد. در صورتی که شما حین استفاده از این دارو باردار شده اید یا قصد بارداری دارید، موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید و با وی درباره مصرف این دارو مشورت نمایید.
داروی والسارتان می تواند از طریق شیر مادر به نوزاد یا شیرخوار منتقل شود. گرچه تا کنون گزارشی از زیان بار بودن این دارو بر نوزاد یا شیرخوار گزارش نشده است توصیه می شود در صورتی که شما قصد شیر دهی به فرزند خود را دارید موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.
اشکال دارویی : کپسول و یا قرص های ۸۰ و ۱۶۹
موارد مصرف : والزارتان برای درمان پرفشاری خون تجویز می شود
تداخلات دارویی : تداخلات دارویی از آن جهت حائز اهمیت است که می تواند اثربخشی قرص والسارتان را افزایش یا کاهش دهد.

تصور کنید که شما دارویی مصرف می کنید که عملکرد این دارو را کاهش می دهد. بنابراین این موضوع می تواند موجب کاهش اثر آن و همچنین طولانی شدن درمان و یا غیر مؤثر گردیدن آن شود. عکس این موضوع نیز صادق است. بدین صورت که اگر داروی دیگری میزان تأثیر قرص والسارتان را افزایش دهد می تواند شما را مستعد عوارض آن نماید. بنابراین پزشک شما بایستی دوز این دارو را کاهش دهد تا احتمال عوارض آن را بکاهد.

بنابراین به تمامی بیماران توصیه می شود قبل از مصرف داروی خود تمامی داروهای خود را به پزشک خود نشان دهند تا وی بتواند تصمیم صحیح تری را در درمان آن ها اتخاذ نماید.
داروهایی نظیر لیتیم کربنات (دارویی است که برای درمان مشکلات دو قطبی مورد استفاده قرار می گیرد) می تواند با این دارو تداخل نماید. همچنین استفاده داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی(NSAIDs) نظیر ایبوپروفن و ناپروکسن و سایر داروهای بلوک کننده گیرنده آنژیوتانسین همراه این دارو بایستی با احتیاط صورت گیرد.
عوارض احتمالی دارو : هر دارو در کنار اثرات‌ مفید خود دارای یک سری اثرات ناخواسته می باشد. اگر چه‌ تمام این‌اثرات ناخواسته‌ در یک‌ فرد بروز نمی کند اما در صورت‌ بروز هر مشکلی به پزشک‌ خود مراجعه‌ کنید.
عوارض‌ جانبی‌ این‌دارو با آگاهی‌ از آن‌ و مشورت‌ با پزشک‌ قابل‌ پیش‌بینی‌ و قابل‌ رفع‌ می باشد. به‌ خاطر داشته‌ باشید که‌ عوارض‌ داروها به‌ مراتب‌ کمتر از عوارض‌ عدم‌ مصرف‌ آن ها می‌باشد.
عوارض جانبی شامل افزایش پتاسیم خون ، سردرد و سرگیجه را مدنظر داشته باشید .
عوارض جانبی شایع: سردرد و سر گیجه.
مواردی که در صورت وقوع نیاز به توجه پزشکی دارند: افت فشار خون، مشکلات کلیوی و راش پوستی آنژیوادم، نوتروپنی. افزایش پتاسیم خون .
عوارض دیگر:دل درد، درد مفصل، درد پشت، سرفه، اسهال، سرگیجه، خستگی، سردرد، عفونت مجاری تنفسی، عفونت ویروسی،
اگر علاوه بر مطالعه‌ ‌ اطلاعات‌ بالا به‌ نکته‌ ای نامفهوم‌ برخورد کردید یا به‌ اطلاعات ‌بیشتری در مورد این‌ دارو نیاز دارید با پزشک‌ یا داروساز خود مشورت کنید.
فبل از استفاده از این دارو نکات زیر در نظر گرفته شود.
این‌ دارو برای بیماری فعلی‌ شما تجویز گردیده است، لذا از مصرف‌ آن‌ در موارد مشابه‌ یا توصیه‌ آن‌ به‌ دیگران‌ خودداری کنید.
آلرژی:
در صورتی که سابقه هر گونه واکنش غیرعادی یا آلرژیک به داروی والزارتان، حساسیت به داروهایی که سولفود نامیده می شوند یا مواد جانبی موجود در داروها، رنگ ها و غذاها دارید، با پزشک خود در میان بگذارید .
بهترین روش مصرف :
روش مصرف مناسب این دارو: دارو را بیشتر یا کمتر از میزان‌ تجویز شده‌ مصرف‌ نکنید. دارو را هر روز در یک ساعت معین مصرف کنید. رژیم غذایی توصیه شده توسط پزشک را به دقت رعایت کنید.

داروخانه آنلاین مهتاطب عرضه محصولات زیبایی و دارویی اصل و دارای پروانه از وزارت بهداشت می باشد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=22228

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان