هنر نقاشی قهوه‌خانه‌ای در برج آزادی روایت شد

آیین افتتاح نمایشگاه «آینه عشق» ۷ شهریور با حضور هنرمندان عرصه تجسمی و مسئولین فرهنگی در تالار آینه برج آزادی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برج آزادی، آیین افتتاح نمایشگاه «آینه عشق» چهارشنبه ۷ شهریور در برج آزادی برگزار شد. در ابتدای این مراسم سیدامیرعباس ستایشگر مشاور ارشد و معاون آفرینش‌های فرهنگی هنری بنیاد رودکی ضمن خوشامدگویی به مهمانان با توجه به مهجور ماندن نقاشی قهوه‌خانه‌ای که بستری بسیار مناسب برای ارائه‌ هنری روایت‌های تاریخی و دینی است؛ از برپائی همچین نمایشگاهی در یک بنای فرهنگی هنری ابراز خوشحالی کرد.

سپس سید محسن حسینی رئیس مجموعه از برگزاری نمایشگاه قهوه‌خانه‌ای به شکل جشنواره و سوگواره در سال آینده خبر داد و سپس مراسم‌ با نقالی مرشد ناری شروع شد.

پس از نقالی، اسماعیل آذر اجرای این برنامه را بر عهده گرفت و از نامور مطلق و کاظم چلیپا هنرمندان پیشکسوت نقاشی خواست تا در خصوص نقاشی قهوه خانه‌ای برای مهمانان توضیحاتی را ارائه دهند.

همچنین حسن بصیری با پرده‌خوانی عاشورایی حال و هوای حسینی و کربلایی نیز به مراسم داد.

این نمایشگاه که روایتی از نگاه نقاشان قهوه‌خانه‌ای درباره کربلا در آن به تصویر کشیده شده‌ است ۷ و ۸ شهریور در تالار آینه برج آزادی دایر است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=48335

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان