همدلی و هماهنگی بین امت اسلامی بیشتر موجب حل مشکلات می شود

رئیس هیئت امنا دانشگاه ادیان و مذاهب قم گفت: اگر همدلی، صمیمیت و هماهنگی در امت اسلامی بیشتر شود، قطعا تمامی مشکلات مسلمانان برطرف خواهد شد و  لازمه وحدت این است که یکدیگر را بیشتر بشناسیم .

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب رئیس هیئت امنا دانشگاه ادیان و مذاهب قم گفت: امت اسلامی علی‌رغم گستردگی که دارد، اما یک خانواده بزرگ به حساب می‌آید و می‌دانیم که اگر مشکلی در خانواده رخ دهد، انسجام بین اعضای خانواده بیشتر می‌شود.

وی افزود: زمانی‌که جنگ بوسنی اتفاق افتاد، مسلمانان آنجا گمان نمی‌کردند که دیگر کشورهای اسلامی به کمک آنها بیایند، اما بعد از کمک رسانی دل‌هایشان محکم شد و مقابل ظلم ایستادگی کردند.

حجت الاسلام نواب تصریح کرد: در مورد مسئله غزه هم همین مورد صدق می‌کند، بعد از عملیات طوفان الاقصی مسلمانان غزه متوجه شدند که دیگر کشورهای اسلامی و حتی ملت‌های غربی و اروپایی برای حمایت از آنان از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و این مسئله نشان می‌دهد که علیرغم همه فشارهایی که از سوی دشمنان به این ملت مظلوم وارد شد، امت اسلامی هنوز زنده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر همدلی، صمیمیت و هماهنگی در امت اسلامی بیشتر شود، قطعاً تمامی مشکلات مسلمانان برطرف خواهد شد. مسلمانان جهان باید بدانند که ما دارای منابع با ارزش انرژی و سرزمین‌های پهناور هستیم اما لازمه وحدت این است که یکدیگر را بیشتر بشناسیم و از توانایی‌های یکدیگر استفاده کنیم.

حجت الاسلام نواب اظهار کرد: امت اسلام به فضل اللهی مشکلات جهان اسلام را با تکیه بر توانایی یکدیگر حل خواهند کرد. ما مسلمین ارزش‌های مشترک فراوانی داریم که ما را به یک خانواده منسجم و متحد تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه مناسک ما مسلمانان همانند خدا، پیامبر (ص) حج و نماز و …یکی و به نحوی تدارک دیده شده است که بتوانیم با یکدیگر مراوده داشته باشیم، گفت: اگر امت اسلامی خودش را بشناسد، مسائلی که در چند دهه اخیر در جهان اسلام اتفاق افتاده است را هم می‌تواند برطرف کند.

حجت الاسلام نواب در پایان گفت: باید در فلسطین یک الگوی دموکراسی ایجاد و نتیجه هر آنچه که شد عملی شود، کسانی که هویت و ملیت این سرزمین را دارند باید رأی دهند و طبق خواسته اکثریت آرا باشد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=52132

نظر خود را وارد کنید

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان