همایش علمی «کارنامه ساواک» برگزار می‌شودهمایش علمی «کارنامه ساواک» برگزار می‌شود

همایش علمی «کارنامه ساواک: واکاوی بر پایه اسناد» به منظور معرفی و بررسی اسناد فعالیت‌های ساواک، فردا سه شنبه ۱۷ بهمن در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش علمی «کارنامه ساواک: واکاوی بر پایه اسناد»، همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به منظور معرفی و بررسی اسناد فعالیت‌های ساواک، فردا سه شنبه ۱۷ بهمن توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

در این‌همایش یک روزه قاسم تبریزی پژوهشگر مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی و موزه عبرت موضوع «عملکرد اداره کل سوم ساواک» و محمدتقی تقی‌پور نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر درباره «مناسبات امنیتی حکومت پهلوی و رژیم صهیونیستی» مطالب خود را ارائه می‌دهند.

بخش دیگری از این‌همایش به صحبت‌های مصطفی جوان درباره «نقش و عملکرد ارتشبد حسین فردوست در دفتر ویژه اطلاعات» اختصاص دارد، شاداب عسگری نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر و دفاع مقدس موضوع «ساواک در گام آخر» را بررسی می‌کند و علی‌اکبر علیمردانی پژوهشگر تاریخ معاصر و رئیس پیشین مرکز بررسی اسناد تاریخی سرفصل «ملاحظات تاریخ‌نگارانه در بهره‌گیری از اسناد ملی» را شرح می‌دهد.

برنامه یادشده فردا سه‌شنبه ۱۷ بهمن از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=18778

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان