نمایشگاه کتاب اقراء در افغانستان برگزار شد

نمایشگاه کتاب اقراء (بخوان) طی روزهای مرداد ۱۴۰۳ در پارک شهر نو کابل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه کتاب اقراء (بخوان) از ۸ تا ۱۰ برج اسد معادل مرداد ۱۴۰۳ در پارک شهر نو کابل برگزار شد. در این نمایشگاه کوچک که با هماهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ و شهرداری کابل برپا شد و اسپانسر اصلی آن شرکت رنگ‌سازی افغان فیضی بود، حدود ۳ هزار جلد کتاب با قیمت مناسب عرضه شد.

پس از این‌رویداد، شهرداری کابل اعلام کرد که قرار است در دیگر مکان‌های عمومی و پارک‌ها نیز چنین نمایشگاه‌های کتابی برگزار شود.

نذیر احمد رحیمی مسئول برگزار کننده این نمایشگاه گفت: کتاب‌ها را از ولایت هرات تا اینجا آورده‌ایم تا در کابل نمایشگاه ایجاد کنیم. هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها، ایجاد انگیزه برای جوانان و ماندن آنان در کشور و بالا رفتن سطح آگاهی آنان در بخش ذهنی، فکری و اسلامی است. او در ادامه افزود که این سه هزار جلد کتاب با موضوعات شعر و روانشناسی و داستان و همچنین کتاب‌هایی از نویسندگان افغان است. همچنین جمشید فیضی که شرکت او حامی مالی برگزاری این نمایشگاه است گفت کتاب بهترین دوست انسان است و با ترویج کتابخوانی می‌توانیم کشور خود را بسازیم.

در گذشته برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در دانشگاه اتفاق می‌افتاد، و کارکرد این نمایشگاه‌ها بیشتر برای بازاریابی عمومیِ فروش کتاب است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=47020

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان