نمایشگاه‌های کتاب راه‌گشای مشکلات نویسندگان/ دولت باید حمایت کند

تبریز- یک نویسنده تبریزی گفت: تعداد نمایشگاه‌های مجازی و حضوری کتاب افزایش یابد؛ اکنون همه باید با تکنولوژی پیش روند تا نویسنده هم با خیال راحت سرمایه‌گذاری و کتب جدید خود را چاپ کند.

بتول جعفرزاده، نویسنده تبریزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: دولت از نویسندگان حمایت نمی‌کند، از ما می‌خواهند کتاب‌هایمان را به کتابخانه‌ها بدهیم، اما نمی‌توانیم به همه جا کتاب دهیم، دولت باید خریداری کند.

وی افزود: در جامعه ما نویسنده‌ای که به قول معروف پارتی دارد ولی تجربه خوبی ندارد، شرایط و کار خوبی پیدا می‌کند، اما نویسنده‌ای که تألیفات خوبی داشته و پارتی ندارد، کار خوبی پیدا نمی‌کند.

وی ادامه داد: ارگان‌های دولتی کتاب‌ها را از ما خریداری نمی‌کنند و اغلب نویسندگان خودشان سرمایه‌گذاری می‌کنند و ناشری نیست که از آنها حمایتی کند.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: اکثر مردم‌ها کتاب‌های پر فروش را خریداری می‌کنند نه مطابق نیازهای جامعه، یا باید خیلی شاخص باشی و سرمایه‌گذاری بیشتری کنی که آن موقع هم چندان موفق نمی‌شوی، صرفاً ناشران کتابت را چاپ می‌کنند.

وی یادآور شد: نویسندگی کاری تمام وقت است و نمی‌توانند کنار آن کار دیگری هم دیگر انجام دهند، در طول تاریخ اکثر نویسندگان در فقر و فلاکت از بین رفته‌اند، درست است با یک شغل نمی‌توان هزینه‌های زندگی را تأمین کرد اما چاره‌ای نیست.

وی گفت: اکثر هنرمندان برای دل خود کار می‌کنند و درآمدی نیست کتاب ضعیف در دست ناشر قدرتمند فروخته می‌شود اما نویسنده‌ای که ناشر خوبی ندارد، کتابش در دست او می‌ماند.

این نویسنده در خصوص مشکلات ناشران هم خاطرنشان کرد:

گرانی کاغذ تأثیر بسیاری در کاهش تیراژ کتب داشت و ناشران هم با مشکل مواجه هستند، پیشنهاد می‌کنم تعداد برگزاری نمایشگاه‌های کتاب را افزایش دهند، به ویژه نمایشگاه‌های مجازی که با استقبال خوبی همراه هستند.

وی ادامه داد: در نمایشگاه کتاب تبریز هم حضور داشتم و از نشر ما استقبال خوبی شد، تنها امید ناشران و نویسندگان نمایشگاه‌های کتاب است.

وی در پایان تاکید کرد: دست نویسندگان و هنرمندان به جایی بند نیست و درآمدی ندارند، باید حمایت شود و خدمات خوبی به آنها ارائه شود تا روزگار این چنین بوده هنرمندان با فقر و تنگدستی روبه‌رو خواهند بود و نمی‌توانند به سمت شغل دیگری بروند چراکه هر شغل درگیری خاص خود را دارد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=34341

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان