نخستین پیام بیگانه از مریخ به زمین به شکل سیگنال شبیه سازی می‌شود

دانشمندان قصد دارد پیام بیگانگان را به صورت سیگنال و برای ارسال از مریخ به زمین شبیه سازی کنند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موسسه ستی قصد دارد با کمک یک فضاپیما که در حال گردش به دور مریخ است سیگنال رمزگذاری شده ای را برای سه تلسکوپ روی زمین ارسال کند.

پژوهشگران با استفاده از این ایده قصد دارند برای یک تجربه جدید از هنگام تماس موجودات فضایی با ما آماده شوند. در خال حاضر برای ارسال سیگنال از زمین به مریخ بین ۵ تا ۲۰ دقیقه زمان نیاز است. اما اکنون دانشمندان نوع و نحوه ارسال سیگنال در این آزمایش را مخفی نگه داشته اند.

در این آزمایش مدارگرد مریخ آژانس فضایی اروپا حضور دارد و وظیفه آن ارسال پیام رمزگذاری شده خواهد بود. این پیام حدود ۱۶ دقیقه بعد از ارسال توسط زمین دریافت میشود و قرار است ۱۸۰ میلیون مایل مسافت را طی کند. این سیگنال پی از دریافت مورد بررسی دانشمندان قرار خواهد گرفت. همچنین عموم مردم می توانند در رمزگشایی آن مشارکت داشته باشند. ارسال این سیگنال توسط مدارگرد ردیابی گاز مربوط به پروژه اگزومارس خواهد بود.

دانیلا دی پائولیس، دانشمند این پروژه می گوید: بشر تلاش زیادی برای کشف معانی پدیده ها داشته است. دریافت پیام از یک نمونه فرازمینی نیز می تواند تجربه دگرگون کننده ای محسوب شود. همچنین این پروژه می تواند نوعی فرصت بی سابقه و آمادگی برای این موضوع به صورت همکاری جهانی محسوب شود. تاکنون چنین پروژه ای انجام نشده بود و پیش از این تنها سیگنال هایی به فضا ارسال شد و برعکس آن انجام نگرفته بود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=42410

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان