مکمل ویتامین D چگونه به سلامت بدن کمک می‌کند؟

طبق یک مطالعه جدید، مصرف ۳۳۲۰ واحد مکمل ویتامین D در روز با کاهش فشار خون، کلسترول کل، هموگلوبین A۱C و انسولین و گلوکز خون ناشتا مرتبط است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، این یافته حاصل بررسی ۹۹ کارآزمایی تصادفی شده و کنترل شده از سراسر جهان است که مزایای ویتامین D برای سلامت قلب و عروق را بررسی می‌کند.

نویسندگان این مطالعه دریافتند که مصرف متوسط ۳۳۲۰ واحد بین المللی (IU) ویتامین D در روز، یا حدود ۸۳ میکروگرم، با چندین فایده قابل توجه متابولیک قلبی مرتبط است.

این مزایا شامل کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک، کلسترول کل، هموگلوبین A۱C- نشانگر دیابت نوع ۲- و گلوکز و انسولین خون ناشتا بود.

محققان از چین و ایالات متحده جزئیات ۹۹ کارآزمایی تصادفی‌سازی شده و کنترل‌شده را بررسی کردند.

محققان دریافتند مکمل ویتامین D بیشترین فایده را برای افراد غیرغربی، افرادی با سطوح پایین‌تر ویتامین D در گردش خون، افراد با BMI زیر ۳۰ و افراد ۵۰ ساله و بالاتر دارد.

به گفته محققان: «افراد غیرغربی سطح ویتامین D در گردش نسبتاً پایین‌تری دارند و بنابراین احتمال بیشتری برای بهره‌مندی از مکمل‌های ویتامین D دارند. همین امر در مورد افرادی که BMI آنها کمتر از ۳۰ است هم صادق است.»

آنها افزودند: «به طور مشابه، میزان ویتامین D خون با افزایش سن کاهش می‌یابد، که ممکن است تأثیر قابل توجه بهبود متابولیک قلبی مشاهده شده با مکمل ویتامین D در افراد ۵۰ ساله و بالاتر را توضیح دهد.»

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=55102

نظر خود را وارد کنید

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان