مهمترین دستاورد ماه رمضان تزکیه نفس است

زنجان-امام جمعه زنجان گفت: مهمترین دستاورد ماه رمضان تزکیه نفس است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی صبح چهارشنبه در خطبه‌های نماز عید فطر در شهر زنجان اظهار کرد: در روز عید فطر منادی بین زمین و آسمان به مؤمنان ندا می‌دهد که بشتابید پاداش یک ماه بندگی و کسب معنویت را دریافت کنید.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان برکات فراوانی دارد، تصریح کرد: مهمترین دستاورد ماه رمضان ماه این است که ماهی برای تزکیه نفس، سالم‌سازی درون و خالص‌سازی عمل به شمار می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: بر اساس روایات رستگاری برای کسانی است که به تزکیه نفس دست یابند و این پاداش برای بندگان در ماه رمضان وعده داده شده است.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان سبب نهادینه شدن عادات پسندیده و تقویت معنویت و عبودیت در انسان می‌شود، عنوان کرد: اگر مردم از فضیلت ماه رمضان آگاه بودند همه سال روزه‌داری می‌کردند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه جنگ در نوار غزه ۷ ماه طول کشید، یادآور شد:
مقام معظم رهبری در جمع مسئولان فرمودند رژیم صهیونیستی در دو مورد شکست بزرگی خورد که یکی طوفان الاقصی و عبور از قدرت نظامی رژیم صهیونیست است.

خطیب نماز عید فطر در شهر زنجان ادامه داد: شکست دوم این بود که رژیم غاصب به اهداف اعلام شده خود دست نیافتند و می‌خواستند گروه مقاومت و به ویژه حماس را شکست دهند در حالی که پیروزی از آن جبهه مقاومت است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=27677

نظر خود را وارد کنید

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان