مسئولان از شاعران حمایت کنند/ هزینه‌های بالای نشر دغدغه نویسندگان

بیجار- شاعر بیجاری با تشریح دغدغه های فعالان حوزه ادبیات، گفت: حمایت از هنرمندان، شاعران و نویسندگان یک ضرورت مهم است که باید به آن پرداخته شود.

علی احسان فریدونی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بنده متولد سال ۵۰ و ساکن شهرستان بیجار هستم و علاوه بر اینکه مهندس عمران می‌باشم از ده سالگی به فعالیت‌های حوزه شعر علاقمند شدم.

وی افزود: آغاز کار من با سرود و نوحه در وصف اهل بیت (ع) بود و در مسابقات مدارس در سطح استانی و کشوری شرکت می‌کردم.

وی ادامه داد: زمانی که متوجه شدم عرصه شعر کلاسیک یک شکل و شمایل خاصی دارد بالاخص غزل، بیشتر تمرکزم را در این حوزه قرار دادم و دو مجموعه غزل را با نام گاهی به سرم میزند آدم بشوم و سلام ای ماه مادر زاد را به چاپ رساندم و اکنون ۱۰ مجموعه مشترک دارم.

مسئولان از شاعران حمایت کنند/ هزینه‌های بالای نشر دغدغه نویسندگان

فریدونی گفت: در این مسیر مشوق‌ها و اساتید من، برادرم استاد علی اصغر فریدونی بوده و هستند و همچنین استاد علی بهمن احمدی از شعرای برجسته کشور و مرحوم شاهرخ اورامی که من را به شعر کردی ترغیب می‌کردند.

وی ادامه داد: بیش از پنجاه عنوان کشوری را کسب کرده‌ام و در جشنواره بین المللی فجر در سال ۸۶ نیز برگزیده شدم و در اولین جشنواره رضوی مقام اول را کسب کردم و در ده‌ها جشنواره شعر عاشورایی مقام اول را در سطح کشور کسب کردم و در جشنواره شعر وحدت و آخرین منجی موفق به کسب عناوین برتر شدم و در ده‌ها جشنواره شعر منطقه‌ای و کشوری موفق به کسب رتبه‌های برتر شدم.

کسب ده‌ها عنوان برتر کشوری در حوزه شعر دفاع مقدس

شاعر برجسته بیجاری به فعالیت خود در حوزه دفاع مقدس نیز اشاره کرد و ابراز داشت: در حوزه دفاع مقدس بیش از ده‌ها عنوان برتر کشوری را توانسته‌ام کسب کنم و در حوزه شعر دفاع مقدس و شهر آئینی فعالیت زیادی دارم.

وی گفت: علاقه زیادی به شعر آئینی دارم و در این حوزه هم کتاب را در دست چاپ دارم و یک مجموعه رباعی و دو بیتی را نیز در دست چاپ دارم که به زودی به مرحله چاپ خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در جشنواره‌های منطقه‌ای و کشوری نیز داور بوده‌ام و در بیش از ده جشنواره شعر انتظار منطقه‌ای دبیر جشنواره بوده‌ام و در جشنواره مرد میدان در سال گذشته دبیر این جشنواره کشوری بوده‌ام.

مسئولان از شاعران حمایت کنند/ هزینه‌های بالای نشر دغدغه نویسندگان

فریدونی در ادامه به میزان استقبال مردم از کتاب اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه فضای مجازی امروز به بخشی از زندگی مردم تبدیل شده است و کتاب‌های صوتی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد فروش کتاب‌های کاغذی کمتر شده است.

کاهش مطالعه مردم نگران کننده است

شاعر بیجاری ادامه داد: این نگرانی بزرگی است که میزان مطالعه مردم کاهش یافته است و یا اینکه به صورت الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فریدونی اضافه کرد: قیمت بالای چاپ نیز یکی از معضلات بزرگ حوزه چاپ و نشر است.

فریدونی گفت: از مسؤلین انتظار حمایت‌های مادی و معنوی داریم تا این حوزه مغفول واقع نشود و به مردم توصیه می‌کنم خواندن کتاب را فراموش نکنند و در هر زمان که می‌توانند به مطالعه بپردازند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=43680

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان