محققان یک ماده هوشمند جدید با قابلیت های خارق العاده ساختند

به نقل از تکنا:

محققان دانشگاه کالیفرنیا نوعی ماده مصنوعی جدید ساختند که با یادگیری رفتار امکان سازگاری با شرایط مختلف را خواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماده جدید هوشمند به دلیل قابلیت یادگیری و انعطاف پذیر بودن می تواند در سازه های ساختمانی و یا حتی ساخت بال هواپیما مورد استفاده قرار بگیرد. مهندسان مکانیک دانشگاه کالیفرنیا از ۷وش مصنوعی در تولید ماده جدید استفاده کردند. این ماده می تواند رفتارها را در طول دوره های زمانی بلند مدت یاد بگیرد.

درون این ماده از میله های قابل تنظیم ساخته شده که شکل و رفتار خود را در طول زمان تغییر خواهد داد. تغییر مورد نظر نوعی واکنش به شرایط دینامیکی ایجاد میشود. به گفته محققان از این ماده می توان در ساختمان ها، هواپیما و همچنین فناوری تصویربرداری استفاده کرد.

جاناتان هاپکینز، یکی از پژوهشگران ارشد و نویسنده این مقاله می گوید: ماده هوشمند معرفی شده می تواند با قرارگیری در شرایط محیطی ویژگی های مطلوبی از خود به نمایش بگذارد. اصول اصلی این روش همان فناوری یادگیری ماشینی است که به این ماده قابلیت سازگاری می دهد.

به دلیل اینکه این ماده قابلیت یادگیری و تغییر شکل دارد می تواند در ساخت بال هواپیما مورد استفاده قرار بگیرد. بدین ترتیب در صورت استفاده از آن برای ساخت بال، با توجه به تغییر الگوی باد در طول پرواز تغییر شکل باد ایجاد می شود که کارایی آن را افزایش خواهد داد. در ساخت این ماده از مفاهیم مربوط به شبکه های عصبی مصنوعی استفاده شد. این الگوریتم ها می توانند یادگیری ماشینی را هدایت کند. به همین دلیل ماده تولید شده شبکه عصبی مکانیکی نامیده شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=37524

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان