محققان می‌گویند کودکان اعتماد بیشتری به ربات‌ها نسبت به انسان‌ها دارند

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد دوستی بین کودکان و ربات‌ها در انیمیشن ها باعث اعتماد بیشتر کودکان به ربات‌ها شده است. تحقیقاتی که اخیراً توسط دانشمندان روی ۱۱۱ کودک بین ۳ تا ۶ سال انجام شده نشان می‌دهد این کودکان به ربات‌ها بیشتر از انسان‌ها اعتماد دارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در این تحقیق گروه‌های مختلفی از کودکان شکل گرفت و در آن فیلم‌هایی از ربات‌ها و انسان‌ها نمایش داده شد. در این ویدیو ربات و انسان‌هایی را نشان می‌دهد که مشغول برچسب گذاری اشیای مختلف هستند. در برخی قسمت‌های ویدیو نیز با هدف بررسی میزان اطمینان کودکان به انسان‌ها و ربات‌ها اشیا به طور نادرست توسط ربات و انسان برچسب گذاری می‌شوند.

با وجود نمایش قابلیت‌های انسان و ربات به یک اندازه در ویدیوها احتمال بیشتری وجود دارد که کودکان بخواهند نام اشیای جدید در ویدیو را از ربات‌ها پرسیده و همچنین برچسب ساخته شده توسط آنها را دقیق‌تر در نظر بگیرند. کودکان علاقمند به زندگی با ربات‌ها بوده و بیشتر از انسان‌ها می‌توانند اسرار خود را با ربات‌ها در میان بگذارند. این کودکان حتی استفاده از ربات‌ها و جایگزینی آنها با معلم‌ها را بهتر می دانند.

از نکات قابل توجه در این تحقیق می‌توان به اعتماد بیشتر کودکان کوچک‌تر به ربات‌ها نسبت به انسان‌ها اشاره کرد. این در حالی است که بچه‌های بزرگتر به انسان‌ها اعتماد بیشتری داشتند. البته این موضوع زمانی صحت خواهد داشت که به طور کامل نشان داده شود ربات‌ها نسبت به انسان‌ها غیر قابل اعتماد خواهند بود. نتایج این تحقیق نشان دهنده اعتماد بیشتر ربات‌ها توسط کودکان و تفکر آنها در مورد ربات‌ها بوده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=40949

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان